6 برگزیده سوگواره علمدار کربلا در ایلام تجلیل شدند


6 برگزیده سوگواره علمدار کربلا در ایلام تجلیل شدند

ایلام - ایرنا - آیین اختتامیه هفتمین سوگواره علمدار کربلا روز دوشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار و 6 برگزیده این رویداد فرهنگی، هنری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، اختتامیه این سوگواره با قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین ارزانی مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار و برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس دبیرخانه ستاد کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام در این آیین با تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: استان ایلام هفتمین سال متوالی است که میزبان برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت عباس (ع) است.

حجت الاسلام علی چراغی پور با اشاره به اینکه امسال با توجه شرایط منحوس کرونا این سوگواره با محوریت فضای مجازی برنامه ریزی شد، افزود: این سوگواره با استقبال هنرمندان و اعضای کانون های مساجد سراسر کشور روبه رو شد.

وی تعداد آثار ارسالی به این سوگواره را ۱۷۰ اثر از ۱۱ استان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سوگواره هر ساله با همکاری ویژه ستاد هماهنگی مساجد کشور، حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می شود.

در این آیین امین گجری، جلال زارع، حجت الله کرم الهی، رضا سهرابی، علی رشیدی و علی اکبر صالحی از استان‌های کرمانشاه، فارس، لرستان و ایلام با رای هیات داوران به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند.

هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در سه بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری