استاندار کرمان: بردسیر به‌عنوان شهر بدون بیکار معرفی می‌شود


استاندار کرمان: بردسیر به‌عنوان شهر بدون بیکار معرفی می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: بردسیر براساس یک هدف گذاری مناسب، ظرفیت دارد که شهرستان بدون بیکار استان کرمان شود لذا باید ظرفیت‌های این شهرستان را فعال کنیم که به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز دوشنبه در حاشیه سفر به بردسیر در جمع خبرنگاران افزود: امروز به بردسیر آمدیم و از طرح های صنعتی، ظرفیت های کشاورزی، آموزشی و بهداشتی آن بازدید کردیم که شهرستانی پر ظرفیت با امکان اشتغالزایی و تولید بیشتر ثروت است.

وی اظهار داشت: بردسیر ظرفیت نیروی انسانی، معادن و کشاورزی خوبی دارد و پس از بررسی برخی از واحدهای صنعتی که ظرفیت اشتغالزایی دارند مشکلاتی داشتند که این چالش‌ها در کارگروه‌های مربوطه استان کرمان به زودی بررسی می‌شوند.

استاندار کرمان گفت: برخی شرکت‌ها در حوزه بهداشتی و زیرساختی اقدامات مناسبی انجام دادند که باید افزایش یابد و صنایع بزرگ فولادی پس از جمع بندی باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه شهرک‌های صنعتی واحدهای دانش بنیان و واحدهای تعاونی با ظرفیت اشتغالزایی مناسب و نیروهای بومی در بردسیر فعالند که با حمایت و رفع موانع زمینه تولید و اشتغالزایی بیشتری فراهم می‌شود.

کمک استانداری به تامین آب صنایع بردسیر

زینی‌وند اضافه کرد: احداث کارخانه فولاد آلیاژی که خط دوم انتقال آب به صورت کامل در استان کرمان اجرا نشده با مشکل روبرو است.

وی افزود: جهان فولاد خود آب مازاد دارد که باید براساس یک سازوکار قانونی درون مجموعه جابجایی انجام دهیم و همچنین می‌توانیم تامین آب صنعت را از محل چاه‌های کشاورزی که هنوز بدون استفاده و از رده قانونی خارج نشده، فعال کنیم که این مشکل را سازمان صمت در کارگروه رفع موانع تولید بیاورد زیرا مشکل زیست محیطی هم ندارد.

وی تاکید کرد: معدن دره آلو شهرستان رابر معدن مهمی است که کارخانه فراوری آن مراحل اجرایی را می‌گذراند و مشکلاتی دیگر همچون تامین آب دارد که در حال رفع هستند.

استاندار کرمان گفت: در بخش به کارگیری نیرو معدن دره آلو شهرستان رابر نشستی به اتفاق فرمانداران ۲ شهرستان بردسیر و رابر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان تشکیل شد که سازوکاری اجرایی برای به کارگیری عادلانه نیرو برای این معدن درنظر گرفته شود.

زینی وند مهمترین استراتژی در حوزه صنعت را انتقال آب بیان کرد و با اشاره به پیشرفت صنایع در استان گفت: کرمان حتما از استان های صنعتی دنیا خواهد بود و با چشم انداز انتقال آب، امکان گسترش صنایع آب بر در استان وجود دارد.

وی جمع آوری فاضلاب شهری برای استفاده صنایع را جزو اولویت های شهرهای صنعتی برشمرد و گفت: جمع آوری فاضلاب در زرند، سیرجان، رفسنجان و کرمان انجام شده و شهرهای دیگر هم در برنامه قرار می گیرند.

پرداخت سهم آلایندگی صنایع

وی تصریح کرد: صنایع باید سهم آلایندگی خود را به شهرها پرداخت کنند و سهم یک درصد فروش معادن که سازوکار آن سقف بودجه ای دارد که استان به حقوق خود نمی رسید، امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس این سقف محدودیت حذف شود.

زینی‌وند افزود: در تلاشیم که سهم حقوق دولتی معادن را برای استان کرمان افزایش دهیم که این اعتبارات تاکنون برای کشور تحقق نیافته و راهکارهایی داریم که سهم بیشتری از این حوزه دریافت کنیم که در شورای معادن استان کرمان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان به بخشودگی حقوق دولتی اشاره کرد که این اعتبارات در زیرساخت های استان هزینه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟