127 فقره سرقت در استان مرکزی کشف شد


127 فقره سرقت در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 127 فقره سرقت در 24 ساعت گذشته در این استان کشف و 72 سارق دستگیر و روانه زندان شدند

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: در عملیات ۲ روز گذشته پلیس این استان بیش از ۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف نیز شده است.

وی بیان کرد: دستگیری ۴۰ معتاد متجاهر و ۱۷ خرده فروش مواد مخدر از دیگر توفیقات اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس این استان در ۲ روز گذشته بوده است.

مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس استان مرکزی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: ۸۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس این استان به مصالحه ختم شده است.
سرهنگ «محمود خلجی» افزود: مراکز مشاوره در نیروی انتظامی ضمن ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی، در راستای پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی، اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثر و مثبتی برداشته و خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند.
وی عنوان کرد: مشاوره پلیس بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تأمین امنیت در جامعه منجر خواهد شد و در واقع مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، و صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف هستند موثر و مفید است.
وی یادآور شد: ارائه هشت هزار و ۶۷۶ مشاوره فردی و رسیدگی به پرونده‌های مراجعان در مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها، برگزاری ۷۸ نشست بهداشت روان در سطح کلانتری‌ها و یگان های انتظامی استان، تعامل و همکاری با نهادهای همسو با ماموریت‌ها از جمله ادارات کل امور اجتماعی و بانوان استانداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل کتابخانه ها و اهدای ۲۰۰ جلد کتاب به مرکز مشاوره، تهیه ۲ جلد کتاب با عنوان والدین حامی، کودکان طلایی و زندگی لبریز از عشق و راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی ۰۹۶۵۸۰ در مرکز مشاوره آرامش و امکان دسترسی عموم مردم به دریافت خدمات مشاوره ای رایگان بخشی از فعالیت های انجام شده در سال جاری است.

یک کلاهبردار در اراک دستگیر شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت:با ارجاع پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک در خصوص تعدی به اموال دولتی در یک شرکت حمل و نقل، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارشناسان این پلیس آغاز و یک کلاهبردار در اراک شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «محمد عقیل سلگی» افزود:با آغاز تحقیقات پلیس و در بررسی اسناد و مدارک موجود مشخص شد که این شرکت حمل و نقل به منظور پرداخت نکردن حقوق دولتی، مبالغ کرایه بارنامه‌ها را به میزان کمتری از رانندگان دریافت می‌کرده و در هنگام ثبت، مبالغ واقعی را درج می کرده که این موضوع باعث تضییع حقوق دولتی شده است.
وی ادامه داد: در تکمیل بررسی‌ها مشخص شد با جعل ۳۴۷ مورد مبلغ کرایه، در حدود ۷۰۳ میلیون ریال به اموال دولتی از سوی این فرد تعدی شده است که در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403