عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید


عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید

دوران بارداری بدون شک یکی از بهترین تجربه زوجین محسوب می‌شود. 9 ماه انتظار برای تولد هدیه‌ای باشکوه از جانب خداوند متعال. پس چرا این لحظات شیرین را ثبت نکنیم؟ ما بهترین نکات را درباره عکاسی در دوران بارداری برایتان بیان می‌کنیم.

عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید
انتخاب آتلیه بارداری با جستجو در در اینترنت (شبکه های اجتماعی، فروم های بحث و تبادل نظر، اینستاگرام، وب سایت‌های اینترنتی و به تازگی کانال تلگرام و ... )، پرس و جو از دوستان و اقوام شروع می شود. بعد از پیدا کردن آتلیه عکاسی در دوران بارداری مطابق معیارتان، حالا وقت آن رسیده که در محل آتلیه حاضر شوید تا از قوانین آتلیه بپرسید و پاسخ سوال هایتان را دریافت کنید.
مسلما هر آتلیه قوانین خاص خود را دارد و باید خودتان را با آنها هماهنگ کنید یا این که اگر نمی خواهید این کار را انجام بدهید، سراغ آتلیه ای دیگر بروید.

عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید

عکاسی در دوران بارداری، اول چه کاری انجام بدهیم؟
قبل از هر چیز لازم است نمونه کار چاپ شده در آلبوم دیجیتالی یا ایتالیایی بارداری آتلیه را ببینید. عکس های چاپ شده در آلبوم مسلما با نکات پیرامون انتخاب آتلیه عکاسی بارداری، از رنگ و لعاب عالی برخواردار هستند. بعد از اینکه عکس ها را مشاهده کردید، مسئول آتلیه را سوپرایز کنید، در خواست کنید نمونه عکس های بیشتری را البته قبل از ادیت و طراحی ببینید. مهم ترین دلیلی که باید این کار را انجام دهید، مقایسه عکس های چاپ شده با عکس های داخل سیستم کامپیوتری است. متاسفانه آتلیه هایی هستند که نمونه کار چاپ شده آتلیه بارداری دیگری، را به شما نشان می دهند. علاوه بر این از خلاقیت عکاس خیالتان راحت می شود.

با این کار اگر در خصوص انتخاب لباس بارداری، یا وسایلی که باید به همراه داشته باشید سوالاتی داشته باشید با مشاهده نمونه کارهای بیشتر این کار میسر می شود. البته ممکن است با مخالفت مواجه شوید. این کارها را درباره آتلیه هایی که آنها شناخت کافی ندارید، انجام دهید.

عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید
برای عکاسی در دوران بارداری چه لباسی بپوشم؟
بسیاری از آتلیه های بارداری با توجه به دکورهای متعدد، ویزیت عکاس و... مبلغی را به عنوان ورودیه از شما دریافت می‌کنند، البته در این میان آتلیه هایی هم هستند که ورودیه ندارند. پس از این مرحله، شما می‌توانید تعدادی از لباس‌های خود را به همراه داشته باشید، حداقل سه دست لباس همراه کفش مناسب همراهتان ببرید. بهتر است هم لباس‌های اسپرت را انتخاب کنید، هم لباس‌های مجلسی تا در دو حالت، عکس داشته باشید. لباس‌های همسرتان را هم فراموش نکنید چون ممکن است بخواهید عکس دو نفره بگیرید و چه بهتر که لباس‌هایتان با هم ست باشند. عکس‌ها قشنگ‌تر می‌شوند.

مدت زمان عکاسی در دوران بارداری است؟ آیا باید تعداد معینی عکس چاپ شود؟
میانگین وقت عکاسی یک ساعت است و یا در صورت خالی بودن وقت، ممکن است مدت زمان بیشتری به شما اختصاص دهند. در خصوص چاپ عکس ممکن است آتلیه بارداری شما حداقل تعداد چاپ عکس را برای شما در نظر داشته باشد، اما باز هم آتلیه های متعددی هستند که حتی 1 فریم هم چاپ می کنند.

آیا فایل های عکس دوران بارداری را تحویل می دهید؟
بسیاری از آتلیه ها فایل عکس ها در اندازه کوچک جهت استفاده در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و ... یا بک گراند گوشی تحویل می دهند، اما توقع نداشته باشید که فایل ها را در سایز اصلی به شما بدهند. اما زیاد هم ناامید نباشید. پرسیدن که ضرر ندارد...


عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید
امکانش هست با عکاس صحبت کنم؟
صحبت کردن با عکاس بسیار سودمند خواهد بود، چرا که می توانید ژست هایی که دوست دارید در آنها عکس بگیرید، نشان دهید و از مشورت و نکته های عکاس بهره مند شوید. اگر نتوانستید با عکاس خود صحبت کنید ناراحت نباشید، سعی کنید همانند سوژه هایی که در آلبوم ها دیده‌اید، ژست بگیرید و روز عکاسی، از عکاس بخواهید مطابق با میل شما عکاسی کند. ممکن است با توجه به مسائل فنی، عکاس از ایده های شما استقبال نکند، پس باز هم نگران نباشید و به نظر عکاس اطمینان کنید.


عکاسی در دوران بارداری، آنچه باید بدانید
نکات کلیدی درباره عکاسی در دوران بارداری

آرایش کنید

اصلا لازم نیست آرایش عجیب و غریبی داشته باشید یا به آرایشگاه بروید و شینیون کنید، تنها کافیست به ناخن هایتان لاک بزنید، موها را براشینگ کنید، موهای ساده و براشینگ شده البته ساده، علاوه بر نشان دادن حس مادری، متداول تر و مناسب‌ترند.

ترک روی شکم

نگران ترک روی شکم نباشد بهترین زمان استفاده از فتوشاپ همین جاست.

با آژانس به محل آتلیه بروید

با این کار با یک تیر چند نشان خواهید زد، اگر آتلیه پارکینگ اختصاصی نداشته باشد، به دنبال جای پارک نخواهید گشت و در مسیریابی در زمان ترافیک مشکلی نخواهید داشت. از طرفی استرس برای شما اصلا خوب نیست، همراه همسرتان روی صندلی عقب بنشینید و با خیال آسوده به آتلیه بروید.

خانوادگی عکس بگیرید

اگر فرزند دیگری دارید به همراه همسرتان او را به آتلیه ببرید. عکس خانواده ای که انتظار پیوستن عضو جدیدی را می کشند بسیار زیباست. برای این کار با مسئول آتلیه بارداری مشورت کرده و او را از تصمیم و نقطه نظرات خود آگاه سازید.

عکاسی بارداری را به هفته آخر موکول نکنید

بهترین زمان برای عکاسی بارداری هفته سی ام است، چرا که در این زمان شکم شما اندازه مناسبی پیدا کرده است.

به آتلیه متخصص بارداری بروید

مسلما آتلیه ای که در سایر سبک های عکاسی پرتره و یا صنعتی فعالیت می‌کند نمی تواند بهترین عکس بارداری را از شما ثبت کند. پس بهتر است فقط به آتلیه ای بروید که تنها و البته بصورت تخصصی عکاسی بارداری انجام می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل