«منتجب نیا» مسئولیتی در حزب ندارد/ دبیرکل جدید را انتخاب می‌کنیم


«منتجب نیا» مسئولیتی در حزب ندارد/ دبیرکل جدید را انتخاب می‌کنیم

عضو حزب جمهوریت در نامه‌ای به معاون سیاسی وزیر کشور ضمن انتقاد از برگزاری مجمع عمومی این حزب، نوشت: اکثر اعضای شورای مرکزی به زودی برای انتخاب دبیرکل، تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه‌ای به جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، دبیرکلی «رسول منتجب نیا» در حزب اصلاح طلب جمهوریت را غیرقانونی خواند و آورده است: ما رسما اعلام می‌کنیم و قاطعانه می‌گوییم: «آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب جمهوریت ندارد و ما که دبیرکلی آقای منتجب‌نیا را قانونی نمی‌دانیم اکثریت داریم. اکثریت اعضای شورای مرکزی بارها تشکیل جلسه داده‌اند و خواستار حضور همه اعضای حزب از جمله منتجب‌نیا در جلسات شورای مرکزی برای تعیین تکلیف دبیرکل و مسئولان دیگر واحدهای حزب شده‌اند.

وی که از اعضای هیئت موسس حزب جمهوریت است ضمن انتقاد از برگزاری مجمع این حزب که اخیرا از سوی «رسول منتجب نیا» برگزار شده است، نوشت: اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در چند روز آینده با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب در تهران جلسه حضوری دارند. خواهشمندیم که نماینده خود را به این جلسه اکثریت شورای مرکزی بفرستید تا حقیقت را گزارش کند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

معاون محترم سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب

با سلام و احترام

حضرت‌عالی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری مهر در باره اختلافات موجود در حزب جمهوریت فرموده‌اید: «در شورای مرکزی حزب جمهوریت دو دسته ایجاد شده است و اکثریت هم ندارند»

در این خصوص نکات زیر را به استحضار می‌رسانم:.

۱. ما رسما اعلام می‌کنیم و قاطعانه می‌گوییم: «آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب جمهوریت ندارد و ما که دبیرکلی آقای منتجب‌نیا را قانونی نمی‌دانیم اکثریت داریم. اکثریت اعضای شورای مرکزی بارها تشکیل جلسه داده‌اند و خواستار حضور همه اعضای حزب از جمله آقای رسول منتجب‌نیا در جلسات شورای مرکزی برای تعیین تکلیف دبیرکل و مسئولان دیگر واحدهای حزب شده‌اند. برای آخرین بار هم اکثریت اعضای شورای مرکزی در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۷ در تهران جلسه حضوری تشکیل دادند و تشکیل این جلسه را در نامه‌ای رسمی به اطلاع وزارت کشور، شخص جناب‌عالی و کمیسیون ماده ۱۰ رساندند و خواستار حضور نماینده شما در این جلسه شدند تا حقیقت و نظر اکثریت و کارشکنی‌های آقای منتجب‌نیا را با چشمان خود ببیند و رسما به شما گزارش کند.

۲. اکثریت اعضای شورای مرکزی در این جلسه حضوری که مصادف با ایام الله دهه فجر بود پس از گرامی‌داشت این ایام بزرگ و یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل(قدس سره) وارد دستورات جلسه شدند و به اتفاق آرا و با نهایت احترام اعلام کردند که آقای رسول منتجب‌نیا پس از تصویب صدور مجوز پروانه فعالیت حزب جمهوریت به دبیرکلی حزب جمهوریت انتخاب نشده و هیچ سمتی در حزب ندارد و ادعای دبیرکلی وی غیرقانونی است. ما امضای اکثریت را که دبیرکلی او را غیرقانونی می‌دانند همراه با مشخصات کامل و امضاهای گرم و حضوریشان بدین شرح برای شما فرستاده‌ایم:

«۱. محمدعلی بابادی ۲. رحمت‌اله بیگدلی ۳. سیدمهدی دلجو ۴. مهدی رسول‌پناه ۵. علیرضا رفعتی ۶. محسن رفیعی‌فر ۷. افشین زبردست ۸. محمدتقی ساغری ۹. سیدجمال‌الدین سیدزاده ۱۰. محمد صدیقی ۱۱. امیرتیمور طاهری ۱۲. زهرا ططری ۱۳. محسن ظریفیان ۱۴. اسفندیار عبداللهی ۱۵. سیده آرزو فاطمی ۱۶. فاطمه قاسمی ۱۷. ایرج کاظمی ۱۸. مهدی کارگر گران‌سایه ۱۹. نیما کشوری ۲۰. محمدمهدی مازنی ۲۱. رحمت‌اله محبی ۲۲. حسین مسلمان ۲۳. مجید نصیرپور ۲۴. مرتضی نوروزپور ۲۵. حسام یزدان‌پناه.»

بازرسان محترم حزب جمهوریت سرکار خانم زهره سرهنگی و آقای مهدی مؤمنی هم بر این امر صحه گذاشته و بارها نظر خود را در باره کارشکنی‌های گوناگون و تخلفات گسترده آقای منتجب‌نیا و ممانعت ایشان از برگزاری جلسات شورای مرکزی به کمیسیون ماده ده اعلام کرده‌اند.

۳. در جلسات حضوری هم که این‌جانب و پنج نفر از اعضای شورای مرکزی (شما فرمودید بیش از پنج نفر نیایند) با شما و به طور جداگانه با آقایان مهدی امیری اصفهانی عضو محترم کمیسیون و حمید ملانوری دبیر محترم سابق کمیسیون (با حضور آقای حمزه امرایی دبیر فعلی کمیسیون و سرکار خانم مسعودی)، داشتیم، قانون احزاب را مرور کردیم و مشخص شد و شما هر سه بزرگوار هم تأیید کردید که حزب جمهوریت پس از تصویب مجوز صدور پروانه فعالیت بایستی جلسه شورای مرکزی برگزار و اقدام به انتخاب دبیرکل کند. این در حالی است که تا کنون بعد از حدود یک سال، آقای منتجب‌نیا مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی انتخاب دبیرکل شده است.

۴. متأسفانه آقای رسول منتجب‌نیا و دخترشان چون می‌دانند که اکثریت او را قبول ندارند از حضور در جلسات شورای مرکزی استنکاف می‌ورزند و با لطایف الحیل مانع حضور معدود حامیان خود در جلسات شورای مرکزی می‌شوند و می‌کوشند که با دروغ‌پردازی، افترازنی، اظهارات سخیف، گزارش‌های کذب به کمیسیون و نهادهای مختلف و پرونده‌سازی برای اعضای منتقد خود، مانع انتخاب دبیرکل و سامان گرفتن حزب بر اساس قانون احزاب و اساسنامه و مرامنامه شوند.

۵. آقای منتجب‌نیا می‌گوید: «آقای دکتر عرف یا آقای ملانوری در نامه‌ای که سابقا به من نوشته‌اند مرا دبیرکل خطاب کرده‌اند و همین برای من کافی است و من کار خود را با این عنوان پیش می‌برم.»

این در حالی است که طبق قانون احزاب، دبیرکلی احزاب، یک سمت انتخابی در درون حزب است، نه انتصابی توسط نهادها و مقامات خارج از حزب و این سخنان آقای منتجب‌نیا موجب وهن وزارت کشور و دولت جمهوری اسلامی است.

جناب دکتر عرف، اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب جمهوریت در سراسر کشور از شما انتظار دارند که اجازه ندهید آقای رسول منتجب‌نیا این‌گونه از شما هزینه و چهره کمیسیون ماده ۱۰ و وزارت کشور دولت جمهوری اسلامی را ملکوک کند!

۶. متأسفانه ما مدتی است که شاهد پدیده‌ای خطرناک در عرصه تحزب هستیم که اگر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب که نهادی فراقوه‌ای است در باره آن چاره‌اندیشی نکند می‌تواند تبعات ویرانگری برای تحزب در کشور داشته باشد. این پدیده خطرناک عبارت است به مضحکه گرفتن نظامات حاکم بر کشور و به بازی گرفتن قانون و اخلاق و تغییر جای حق و باطل، و اکثریت و اقلیت توسط فردی به نام آقای رسول منتجب‌نیا که با کمال تأسف به هیچ اصل شرعی وقانونی و اخلاقی پای‌بند نیست.

۷. آقای رسول منتجب‌نیا از یک‌سو مرتکب تخلفات عدیده‌ای از خیانت در امانت و دستکاری در اساسنامه حزب گرفته تا تعدی به حریم قانون و نظامات حاکم بر کشور و افترازنی و پرونده‌سازی‌های ناجوانمردانه در باره اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی شده و از سوی دیگر با استفاده از یک عنوان غیرقانونی مانع سامان گرفتن حزب جمهوریت گردیده است.

۸. آخرین تخلف بزرگ آقای منتجب‌نیا، اجرای یک نمایش مضحک تحت عنوان مجمع عمومی در غیبت اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب در سراسر کشور، نقض مکرر اساسنامه حزب و ایراد تهمت تخلف، ضدیت با اسلام و انقلاب و ... به مدافعان امانتداری، حاکمیت قانون و مخالفان تخلفات ایشان و به زعم باطل وی اقدام به عزل حامیان قانون و عدالت است.

۹. برخی از تخلفات ایشان در اجرای این نمایش به شرح زیر است:

یک. در بند ۶ ماده ۱۱ در شمار وظایف مجمع عمومی حزب آمده است: «استماع و رسیدگی به گزارش شورای مرکزی و بازرسان و بررسی عملکرد حزب جمهوریت در دوره گذشته.»

این در حالی است که آقای منتجب‌نیا در سال گذشته مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی و تهیه و تصویب گزارش شورای مرکزی شده و از ارائه هرگونه اسناد درخواستی شورای مرکزی توسط شورای مرکزی و بازرسان برای تهیه گزارش استنکاف ورزیده است. و در چنین فرضی برگزاری مجمع عمومی بدون گزارش شورای مرکزی و بازرسان آن هم در غیبت اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب در سراسر کشور چه معنایی ندارد.

دو. در بند ۹ ماده ۱۱ در شمار وظایف مجمع عمومی حزب آمده است است: «تصویب نحوه اداره مجمع عمومی با پیشنهاد شورای مرکزی.»

این در حالی است که آقای منتجب‌نیا در سال گذشته مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی و تصویب نحوه اداره مجمع عمومی با پیشنهاد شورای مرکزی شده و درخواست‌های رسمی و مکرر شورای مرکزی در این زمینه را نیز نادیده گرفته است. بدون تردید، وقتی نحوه اداره مجمع عمومی در شورای مرکزی تصویب نشده است، برگزاری مجمع عمومی به صورت دیمی و در غیاب اکثریت اعضای شورای مرکزی و بازرسان و اکثریت اعضای حزب در سراسر کشور معنایی ندارد و نمایشی بیش نیست!

ج. در تبصره ۲ ماده ۱۱آمده است: «عزل اعضای شورای مرکزی بنا به پیشنهاد بازرسین یا درخواست یک سوم اعضای حزب و با اطلاع قبلی کمیسیون در دستور کار مجمع عمومی قرار می‌گیرد.»

این در حالی است که اکثریت بازرسان و اکثریت اعضای شورای مرکزی و اکثریت اعضای حزب در سراسر کشور آقای منتجب‌نیا را دبیرکل نمی‌دانند و او و چند نفر از اطرافیان ایشان را متهم به تخلفات گسترده و فاقد صلاحیت برای برگزاری مجمع عمومی می‌دانند و اکثریت اعضای شورای مرکزی در جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۱۷ ، با تصویب مصوباتی کمیته‌ای سه نفره متشکل از آقایان مجید نصیرپور، سید جمال‌الدین سیدزاده و خانم آرزو فاطمی را برای اداره حزب تا انتخاب دبیرکل و این‌جانب رحمت‌اله بیگدلی را به اتفاق آرا به عنوان رئیس کمیته برگزاری مجمع عمومی حزب انتخاب و در این شرایط کرونایی مراتب را با امضای گرم اکثریت حاضر در جلسه به وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ اعلام کرده‌اند و آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب و در خصوص برگزاری مجمع عمومی ندارد.

۱۰. جناب دکتر عرف، به صورت رسمی به حضرت‌عالی اعلام می‌کنیم که اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در چند روز آینده با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب در تهران جلسه حضوری دارند. خواهشمندیم که نماینده خود را به این جلسه اکثریت شورای مرکزی بفرستید تا حقیقت را گزارش کند و جناب‌عالی و اعضای محترم کمیسیون ببینید که اکثریت با حامیان قانون، اساسنامه و مرامنامه حزب و مخالفان تخلفات آقای رسول منتجب‌نیا است و آقای رسول منتجب‌نیا برای دور زدن قانون احزاب، اساسنامه و مرامنامه حزب و کمیسیون ماده ده قانون نحوه فعالیت احزاب و وزارت کشور مرتکب چه تخلفات سنگینی شده است!

بدون تردید، تخلفات و اتهامات سنگین آقای رسول منتجب‌نیا از طرق قانونی بالاخص دستگاه قضایی تعقیب خواهد شد.

روز، ساعت و محل برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب را با نامه‌ای رسمی به استحضار خواهیم رساند.

رونوشت:

۱. رئیس جمهور اسلامی ایران

۲. رئیس قوه قضائیه

۳. رئیس مجلس شورای اسلامی

۴. وزیر کشور


به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه‌ای به جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، دبیرکلی «رسول منتجب نیا» در حزب اصلاح طلب جمهوریت را غیرقانونی خواند و آورده است: ما رسما اعلام می‌کنیم و قاطعانه می‌گوییم: «آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب جمهوریت ندارد و ما که دبیرکلی آقای منتجب‌نیا را قانونی نمی‌دانیم اکثریت داریم. اکثریت اعضای شورای مرکزی بارها تشکیل جلسه داده‌اند و خواستار حضور همه اعضای حزب از جمله منتجب‌نیا در جلسات شورای مرکزی برای تعیین تکلیف دبیرکل و مسئولان دیگر واحدهای حزب شده‌اند.

وی که از اعضای هیئت موسس حزب جمهوریت است ضمن انتقاد از برگزاری مجمع این حزب که اخیرا از سوی «رسول منتجب نیا» برگزار شده است، نوشت: اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در چند روز آینده با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب در تهران جلسه حضوری دارند. خواهشمندیم که نماینده خود را به این جلسه اکثریت شورای مرکزی بفرستید تا حقیقت را گزارش کند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

معاون محترم سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده ده قانون فعالیت احزاب

با سلام و احترام

حضرت‌عالی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری مهر در باره اختلافات موجود در حزب جمهوریت فرموده‌اید: «در شورای مرکزی حزب جمهوریت دو دسته ایجاد شده است و اکثریت هم ندارند»

در این خصوص نکات زیر را به استحضار می‌رسانم:.

۱. ما رسما اعلام می‌کنیم و قاطعانه می‌گوییم: «آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب جمهوریت ندارد و ما که دبیرکلی آقای منتجب‌نیا را قانونی نمی‌دانیم اکثریت داریم. اکثریت اعضای شورای مرکزی بارها تشکیل جلسه داده‌اند و خواستار حضور همه اعضای حزب از جمله آقای رسول منتجب‌نیا در جلسات شورای مرکزی برای تعیین تکلیف دبیرکل و مسئولان دیگر واحدهای حزب شده‌اند. برای آخرین بار هم اکثریت اعضای شورای مرکزی در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۷ در تهران جلسه حضوری تشکیل دادند و تشکیل این جلسه را در نامه‌ای رسمی به اطلاع وزارت کشور، شخص جناب‌عالی و کمیسیون ماده ۱۰ رساندند و خواستار حضور نماینده شما در این جلسه شدند تا حقیقت و نظر اکثریت و کارشکنی‌های آقای منتجب‌نیا را با چشمان خود ببیند و رسما به شما گزارش کند.

۲. اکثریت اعضای شورای مرکزی در این جلسه حضوری که مصادف با ایام الله دهه فجر بود پس از گرامی‌داشت این ایام بزرگ و یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل(قدس سره) وارد دستورات جلسه شدند و به اتفاق آرا و با نهایت احترام اعلام کردند که آقای رسول منتجب‌نیا پس از تصویب صدور مجوز پروانه فعالیت حزب جمهوریت به دبیرکلی حزب جمهوریت انتخاب نشده و هیچ سمتی در حزب ندارد و ادعای دبیرکلی وی غیرقانونی است. ما امضای اکثریت را که دبیرکلی او را غیرقانونی می‌دانند همراه با مشخصات کامل و امضاهای گرم و حضوریشان بدین شرح برای شما فرستاده‌ایم:

«۱. محمدعلی بابادی ۲. رحمت‌اله بیگدلی ۳. سیدمهدی دلجو ۴. مهدی رسول‌پناه ۵. علیرضا رفعتی ۶. محسن رفیعی‌فر ۷. افشین زبردست ۸. محمدتقی ساغری ۹. سیدجمال‌الدین سیدزاده ۱۰. محمد صدیقی ۱۱. امیرتیمور طاهری ۱۲. زهرا ططری ۱۳. محسن ظریفیان ۱۴. اسفندیار عبداللهی ۱۵. سیده آرزو فاطمی ۱۶. فاطمه قاسمی ۱۷. ایرج کاظمی ۱۸. مهدی کارگر گران‌سایه ۱۹. نیما کشوری ۲۰. محمدمهدی مازنی ۲۱. رحمت‌اله محبی ۲۲. حسین مسلمان ۲۳. مجید نصیرپور ۲۴. مرتضی نوروزپور ۲۵. حسام یزدان‌پناه.»

بازرسان محترم حزب جمهوریت سرکار خانم زهره سرهنگی و آقای مهدی مؤمنی هم بر این امر صحه گذاشته و بارها نظر خود را در باره کارشکنی‌های گوناگون و تخلفات گسترده آقای منتجب‌نیا و ممانعت ایشان از برگزاری جلسات شورای مرکزی به کمیسیون ماده ده اعلام کرده‌اند.

۳. در جلسات حضوری هم که این‌جانب و پنج نفر از اعضای شورای مرکزی (شما فرمودید بیش از پنج نفر نیایند) با شما و به طور جداگانه با آقایان مهدی امیری اصفهانی عضو محترم کمیسیون و حمید ملانوری دبیر محترم سابق کمیسیون (با حضور آقای حمزه امرایی دبیر فعلی کمیسیون و سرکار خانم مسعودی)، داشتیم، قانون احزاب را مرور کردیم و مشخص شد و شما هر سه بزرگوار هم تأیید کردید که حزب جمهوریت پس از تصویب مجوز صدور پروانه فعالیت بایستی جلسه شورای مرکزی برگزار و اقدام به انتخاب دبیرکل کند. این در حالی است که تا کنون بعد از حدود یک سال، آقای منتجب‌نیا مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی انتخاب دبیرکل شده است.

۴. متأسفانه آقای رسول منتجب‌نیا و دخترشان چون می‌دانند که اکثریت او را قبول ندارند از حضور در جلسات شورای مرکزی استنکاف می‌ورزند و با لطایف الحیل مانع حضور معدود حامیان خود در جلسات شورای مرکزی می‌شوند و می‌کوشند که با دروغ‌پردازی، افترازنی، اظهارات سخیف، گزارش‌های کذب به کمیسیون و نهادهای مختلف و پرونده‌سازی برای اعضای منتقد خود، مانع انتخاب دبیرکل و سامان گرفتن حزب بر اساس قانون احزاب و اساسنامه و مرامنامه شوند.

۵. آقای منتجب‌نیا می‌گوید: «آقای دکتر عرف یا آقای ملانوری در نامه‌ای که سابقا به من نوشته‌اند مرا دبیرکل خطاب کرده‌اند و همین برای من کافی است و من کار خود را با این عنوان پیش می‌برم.»

این در حالی است که طبق قانون احزاب، دبیرکلی احزاب، یک سمت انتخابی در درون حزب است، نه انتصابی توسط نهادها و مقامات خارج از حزب و این سخنان آقای منتجب‌نیا موجب وهن وزارت کشور و دولت جمهوری اسلامی است.

جناب دکتر عرف، اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب جمهوریت در سراسر کشور از شما انتظار دارند که اجازه ندهید آقای رسول منتجب‌نیا این‌گونه از شما هزینه و چهره کمیسیون ماده ۱۰ و وزارت کشور دولت جمهوری اسلامی را ملکوک کند!

۶. متأسفانه ما مدتی است که شاهد پدیده‌ای خطرناک در عرصه تحزب هستیم که اگر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب که نهادی فراقوه‌ای است در باره آن چاره‌اندیشی نکند می‌تواند تبعات ویرانگری برای تحزب در کشور داشته باشد. این پدیده خطرناک عبارت است به مضحکه گرفتن نظامات حاکم بر کشور و به بازی گرفتن قانون و اخلاق و تغییر جای حق و باطل، و اکثریت و اقلیت توسط فردی به نام آقای رسول منتجب‌نیا که با کمال تأسف به هیچ اصل شرعی وقانونی و اخلاقی پای‌بند نیست.

۷. آقای رسول منتجب‌نیا از یک‌سو مرتکب تخلفات عدیده‌ای از خیانت در امانت و دستکاری در اساسنامه حزب گرفته تا تعدی به حریم قانون و نظامات حاکم بر کشور و افترازنی و پرونده‌سازی‌های ناجوانمردانه در باره اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی شده و از سوی دیگر با استفاده از یک عنوان غیرقانونی مانع سامان گرفتن حزب جمهوریت گردیده است.

۸. آخرین تخلف بزرگ آقای منتجب‌نیا، اجرای یک نمایش مضحک تحت عنوان مجمع عمومی در غیبت اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب در سراسر کشور، نقض مکرر اساسنامه حزب و ایراد تهمت تخلف، ضدیت با اسلام و انقلاب و ... به مدافعان امانتداری، حاکمیت قانون و مخالفان تخلفات ایشان و به زعم باطل وی اقدام به عزل حامیان قانون و عدالت است.

۹. برخی از تخلفات ایشان در اجرای این نمایش به شرح زیر است:

یک. در بند ۶ ماده ۱۱ در شمار وظایف مجمع عمومی حزب آمده است: «استماع و رسیدگی به گزارش شورای مرکزی و بازرسان و بررسی عملکرد حزب جمهوریت در دوره گذشته.»

این در حالی است که آقای منتجب‌نیا در سال گذشته مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی و تهیه و تصویب گزارش شورای مرکزی شده و از ارائه هرگونه اسناد درخواستی شورای مرکزی توسط شورای مرکزی و بازرسان برای تهیه گزارش استنکاف ورزیده است. و در چنین فرضی برگزاری مجمع عمومی بدون گزارش شورای مرکزی و بازرسان آن هم در غیبت اکثریت اعضای شورای مرکزی و اعضای حزب در سراسر کشور چه معنایی ندارد.

دو. در بند ۹ ماده ۱۱ در شمار وظایف مجمع عمومی حزب آمده است است: «تصویب نحوه اداره مجمع عمومی با پیشنهاد شورای مرکزی.»

این در حالی است که آقای منتجب‌نیا در سال گذشته مانع برگزاری جلسات شورای مرکزی و تصویب نحوه اداره مجمع عمومی با پیشنهاد شورای مرکزی شده و درخواست‌های رسمی و مکرر شورای مرکزی در این زمینه را نیز نادیده گرفته است. بدون تردید، وقتی نحوه اداره مجمع عمومی در شورای مرکزی تصویب نشده است، برگزاری مجمع عمومی به صورت دیمی و در غیاب اکثریت اعضای شورای مرکزی و بازرسان و اکثریت اعضای حزب در سراسر کشور معنایی ندارد و نمایشی بیش نیست!

ج. در تبصره ۲ ماده ۱۱آمده است: «عزل اعضای شورای مرکزی بنا به پیشنهاد بازرسین یا درخواست یک سوم اعضای حزب و با اطلاع قبلی کمیسیون در دستور کار مجمع عمومی قرار می‌گیرد.»

این در حالی است که اکثریت بازرسان و اکثریت اعضای شورای مرکزی و اکثریت اعضای حزب در سراسر کشور آقای منتجب‌نیا را دبیرکل نمی‌دانند و او و چند نفر از اطرافیان ایشان را متهم به تخلفات گسترده و فاقد صلاحیت برای برگزاری مجمع عمومی می‌دانند و اکثریت اعضای شورای مرکزی در جلسه مورخ ۹۹/۱۱/۱۷ ، با تصویب مصوباتی کمیته‌ای سه نفره متشکل از آقایان مجید نصیرپور، سید جمال‌الدین سیدزاده و خانم آرزو فاطمی را برای اداره حزب تا انتخاب دبیرکل و این‌جانب رحمت‌اله بیگدلی را به اتفاق آرا به عنوان رئیس کمیته برگزاری مجمع عمومی حزب انتخاب و در این شرایط کرونایی مراتب را با امضای گرم اکثریت حاضر در جلسه به وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ اعلام کرده‌اند و آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب و در خصوص برگزاری مجمع عمومی ندارد.

۱۰. جناب دکتر عرف، به صورت رسمی به حضرت‌عالی اعلام می‌کنیم که اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در چند روز آینده با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب در تهران جلسه حضوری دارند. خواهشمندیم که نماینده خود را به این جلسه اکثریت شورای مرکزی بفرستید تا حقیقت را گزارش کند و جناب‌عالی و اعضای محترم کمیسیون ببینید که اکثریت با حامیان قانون، اساسنامه و مرامنامه حزب و مخالفان تخلفات آقای رسول منتجب‌نیا است و آقای رسول منتجب‌نیا برای دور زدن قانون احزاب، اساسنامه و مرامنامه حزب و کمیسیون ماده ده قانون نحوه فعالیت احزاب و وزارت کشور مرتکب چه تخلفات سنگینی شده است!

بدون تردید، تخلفات و اتهامات سنگین آقای رسول منتجب‌نیا از طرق قانونی بالاخص دستگاه قضایی تعقیب خواهد شد.

روز، ساعت و محل برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب را با نامه‌ای رسمی به استحضار خواهیم رساند.

رونوشت:

۱. رئیس جمهور اسلامی ایران

۲. رئیس قوه قضائیه

۳. رئیس مجلس شورای اسلامی

۴. وزیر کشور

کد خبر 5147649

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022