اجرای طرح مجازی همگام با قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان 


اجرای طرح مجازی همگام با قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان 

مهدی صالحی نودژ گفت: قرائت همراه با تدبر در آیات آن قطعا بر روی سبک زندگی انسان تاثیرگذار است و ما با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی به نوجوانان و جوانان طرح همگام با قرآن کریم را برگزار می کنیم.

«مهدی صالحی نودژ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های ویژه کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم است که با توجه به شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی اجرا می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان افزود: این دوره های قرآنی شامل طرح همگام با قرآن کریم و طرح محفل انس با قرآن کریم در خانه است.


وی در خصوص طرح همگام با قرآن کریم، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح روزانه یک آیه از آیات قرآن کریم همراه با معنی آن در گروه مجازی کانون به اشتراک گذاشته شده و سپس پیام های آن آیه نیز به منتشر می شوند.


صالحی نودژ تاکید کرد: قرآن کریم کامل ترین کتاب آسمانی است که راه و رسم درست زندگی کردن را به ما می آموزد و قرائت همراه با تدبر در آیات آن قطعا بر روی سبک زندگی انسان تاثیرگذار است و ما با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی به نوجوانان و جوانان و نیز ترویج آن در جامعه، طرح همگام با قرآن کریم را برگزار می کنیم.


صالحی نودژ اضافه کرد: طرح مجازی محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان مسجدی عضو کانون است که در این طرح هر یک از بانوان به صورت هفتگی یک جزء از قرآن کریم را تلاوت می کنند که هدف از اجرای این طرح قرآنی، نیز فراهم کردن زمینه انس بیشتر آنها با قرآن کریم است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، اجرای طرح شنبه های کتاب است که هر شنبه با معرفی یک کتاب خوب و مفید به صورت مجازی برگزار می شود.


وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر نوجوان و جوان برگزار می شود و سعی داریم با اجرای طرح شنبه های کتاب نوجوانان و جوانان را با کتاب مانوس کنیم.


صالحی نودژ ابراز کرد: علاوه بر این نیز طرح سه شنبه های تکریم با هدف الگوسازی برای نوجوانان و جوانان اجرا شده و در همین راستا تاکنون از دانش آموزان ممتاز و نخبه مسجدی تجلیل شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان عنوان کرد: بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی از سایر برنامه های کانون است که متناسب بر هر مناسبت یک ویژه برنامه اجرا شده و فضای مسجد و محله نیز متناسب با آن فضاسازی شده است.


وی یادآور شد: خدمت رسانی به نیازمندان و مخصوصا ایتام نیز در دستور کار برنامه های کانون قرار دارد و بر همین اساس با جلب کمک های مومنانه خیرین ماهانه مبالغ نقدی به حساب ایتام واریز می شود و همچنین با کمک دفتر امام جمعه در آستانه فرارسیدن ماه رجب کارت هدیه تقدیم چند خانواده نیازمند شد.

صالحی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه ها بتوانیم نوجوانان و جوانان را به فعالیت های مسجد محور کانون ابوذر لاریان جذب کرده و نوجوانان و جوانانی مومن و متعهد تربیت کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !