ایجاد 38 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد


ایجاد 38 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون 37 هزار و 968 مورد کارآفرینی و اشتغال برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مراسم نمادین برنامه های کمیته امداد دیشموک از جمله اهداء جهیزیه و افتتاح طرح اشتغال مددجویی و سرکشی از خانواده های مددجویان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، امام جمعه دیشموک و تعدادی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم، با تبریک چهل و دومین دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، گفت: خدای را شاکریم که به ما توفیق داده تا در کشوری زندگی کنیم که ۴۲ سال است که پرچم اسلام توسط حضرت امام در این کشور بلند شده و خدمات فراوانی به مردم ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و بنیادی بود، افزود: کمیته امداد یکی از اولین نهادهای انقلابی است که کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب با هدف حمایت از مردم نیازمند تأسیس شد و در این ۴۲ ساله خدمات مؤثری در زمینه های مختلف به افراد نیازمند داده است.
مبشری یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد را موضوع توانمندسازی مددجویان و بحث اشتغال آنان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تأسیس کمیته امداد در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۹۶۸ مورد فرصت شغلی با اعتبار ۶۴۶ میلیارد تومان، برای مددجویان و افراد نیازمند استان ایجاد شده است.
وی یادآور شد: در سال جاری ۲۴۰۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان استان توسط کمیته امداد اجرا شده که ۸۰ طرح آن در بخش دیشموک و برای مددجویان این منطقه بوده است.
مبشری درخصوص پایداری مشاغل گفت: اگر بخواهیم در بحث اشتغال پایداری ایجاد کنیم باید اول زیرساخت هایی از قبیل راه و آب و سایر مسائل فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه۷۰ درصد اعتبارات و امکانات کمیته امداد در استان برای مناطق محروم هزینه می شود، گفت: در این مناطق ادارات مستقل کمیته امداد راه اندازی شده و این مسئله باعث می شود که خدمت رسانی به نیازمندان این مناطق بهتر و مطلوب تر انجام پذیرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اقشار تحت حمایت این نهاد، گفت: چندین قشر از جمله افراد پیر و سالخورده، ایتام و زنان سرپرست خانوار، از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
مبشری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: ۱۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر در حال حاضر در این نهاد حمایت می شوند که سهم بخش دیشموک در این خصوص ۲۵۰۰ نفر است.

48

کد خبر 1486637

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق