امام جمعه مشهد: امام هادی (ع) ایجاد کننده تشکیلات شیعه است


امام جمعه مشهد: امام هادی (ع) ایجاد کننده تشکیلات شیعه است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: شیعه در میان امت اسلام یک سازمان و جریان تشکیلاتی سازماندهی شده است که امام هادی (ع) ایجاد کننده این تشکیلات بودند، از این رو بنی‌عباس به این نتیجه رسیدند که آن حضرت را به شهادت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز دوشنبه در مراسم سالگرد شهادت حضرت امام علی النقی (ع) در حرم مطهر رضوی افزود: قدرت حضرت امام رضا (ع) در خراسان و تبعید ایشان از مدینه، سبب تثبیت عظمت شیعه در دنیای اسلام شد.

وی ادامه داد: در این دوران، شیعه اوج و قدرت گرفت و لذا شیعه ‌هراسی در دوران مامون و حکومت‌های بعد از وی افزایش یافت. در زمان امام هادی (ع)، شیعه‌هراسی به حدی زیاد شد که نه تنها معارف را نمی‌توانستند تحمل کنند بلکه حتی وجود امام را نیز تحمل نکردند و به همین خاطر، متوکل ملعون تصمیم داشت امام (ع) را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مامون به دنبال از بین بردن اصل امامت بود گفت: مأمون می‌دانست با به شهادت رساندن امام (ع)، قدرت امام از بین نمی‌رود بلکه قدرت وی بیشتر می‌شود به همین خاطر درصدد بود اصل امامت را از بین ببرد که نتوانست با وجود عالم آل محمد (ص) مقابله کند، وقتی نقشه مأمون از بین رفت، امامت نیز توسعه بیشتری پیدا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در دوره انقلاب اسلامی نیز برای اینکه ارتباط مردم با امام خمینی (ره) قطع شود، ایشان را به عراق و نجف تبعید کردند تا مردم امام را فراموش کنند اما خلاف آن اتفاق افتاد و امام در این ۱۳ سال دچار رشد بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی شد که در نهایت از نجف به فرانسه رفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس