فرماندار تفت: محور برگزاری یادواره شهدا محرومیت‌زدایی است


فرماندار تفت: محور برگزاری یادواره شهدا محرومیت‌زدایی است

یزد- ایرنا- فرماندار تفت گفت: محور برگزاری اهم برنامه‌های مرتبط با یادواره شهدا در سال‌جاری به خاطر کرونا با همکاری خیران و مردم، محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر است .

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار روز دوشنبه در نشست خبری ستاد یادواره شهدا که با رعایت نکات بهداشتی در حسینیه آقا یزد برگزار شد افزود: برای کمک به نیازمندان به نیت شهدا تاکنون افزون بر چهار هزار سبد معیشتی با کمک بسیجیان تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع اعلام برگزاری کنگره شهدا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که طرح‌هایی که قرار است در تفت به‌ مانند سال‌های گذشته کلنگ‌زنی و احداث شود به نام شهدا باشد و تا روز برگزاری اختتامیه آن این طرح‌ها آماده بهره‌برداری خواد بود.

همچنین سرهنگ سیدمصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت گفت: توزیع چهار هزار بسته احسان فرهنگی، برگزاری ۴۰۰ منبر صلواتی با حضور گروه‌های حوزوی، اهدای خون و پلاسما توسط ۱۸۵ نفر، آزادی چهار زندانی در طرح موسم پرواز و دیدار با ۳۵۰ خانواده شهید انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای ۴۰۰ جلد قرآن کریم به مراکز فرهنگی در طرح پیمان جاودان، مشاوره حقوقی به ۳۱۰ نفر در طرح یاوران عدالت، چاپ چهار جلد کتاب در طرح معرفت ایثار، اهدای یک هزار و ۴۰۰ بسته غذایی به خانه سالمندان و برگزاری مراسم ازدواج برای ۴۲ زوج در طرح ازدواج آسان صورت گرفت.

همچنین سرهنگ مهدی ابرقویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابرکوه یا اشاره اینکه توجه به محرومین از اصلی‌ترین محور برگزاری برنامه‌ این کنگره در شهرستان بوده گفت: تهیه ۲۵ سری جهیزیه و اهدای آن بین زوجین نیازمند شهرستان یکی از اقدامات انجام گرفته است.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان را، بهسازی و نوسازی منزل ۲۳ نفر از خانواده‌های محروم ذکر کرد و ادامه داد: در طول ماه‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند که از قبل شناسایی شده بودند توزیع شد.

محمدحسین امامی فرماندار ابرکوه نیز چله نشینی با شهدا را از جمله اقدامات شاخص ستاد یادواره شهدا در این شهرستان ذکر کرد و گفت: مستندسازی فعالیت‌های ارزشی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌ مختلف بومی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در حقیقت پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و بیمه کردن نظام در برابر توطئه‌های شوم فرهنگی است.

استان یزد چهارهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و کنگره آنها در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...