شرایط میزبانی برای رقابت‌های ملی و جهانی کشتی در لارستان فراهم است


شرایط میزبانی برای رقابت‌های ملی و جهانی کشتی در لارستان فراهم است

لارستان-ایرنا- مسوول کمیته کشتی‌های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: شهرستان لارستان فارس از شرایط میزبانی برای برگزاری رقابت‌های کشتی در سطح ملی و بین‌المللی و در رده‌های مختلف سنی برخوردار است.

علی بازیار، دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان کشتی شهرستان لارستان اظهار داشت: چنانچه مسوولان ذی‌ربط، اداره ورزش و جوانان و همچنین هیات کشتی لارستان مایل به میزبانی رقابت‌های کشتی در سطح ملی و حتی جهانی باشند، در اسرع وقت، هماهنگی‌های لازم از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و سازمان لیگ کشتی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در حوزه سخت‌افزاری در کنار حمایت‌ها و استقبال فراوان مردم و مسوولان امر و البته حضور قهرمانان و پیشکسوتان بنام این رشته ورزشی در استان فارس و شهرستان لارستان، فدراسیون کشتی ایران را برای توجه بیشتر به این منطقه مصمم‌تر ساخته است.

آمادگی لارستان برای برگزاری رقابت‌های کشتی ملی

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و ایجاد زیرساخت های مناسب ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله رشته کشتی در لارستان گفت: این شهرستان آمادگی کامل برای میزبانی برگزاری رقابت‌های کشتی در رده‌ها مختلف و در سطح ملی را دارد.

جلیل حسنی، همچنین از اداره ورزش و جوانان شهرستان لارستان خواست تا زمینه و شرایط برای پرورش و شکوفایی استعدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله ورزش کشتی را بیش از پیش فراهم کند.

وی اضافه کرد: آموزش و شناسایی استعدادها از سنین پایین باید در اولویت اداره ورزش و جوانان و هیات‌های مختلف ورزشی قرار گیرد.

حسنی، همچنین از مسوولان فدراسیون کشتی ایران و هیات کشتی استان فارس خواست به همان میزان که خیران، قهرمانان و پیشکسوتان لارستان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی پای کار و در کنار ورزشکاران و جوانان جویای نام این شهرستان هستند، مسوولان استانی و ملی نیز بیش از پیش از حوزه ورزش و هیات‌های مختلف ورزشی این منطقه حمایت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان، با بیان اینکه ورزش بهترین و مناسب‌ترین راهبرد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه و به ویژه در بین جوانان است، اظهار داشت: رویکرد دولت و متولیان امور اجرایی و فرهنگی در این شهرستان نیز بر حمایت هر چه بیشتر از ورزشکاران و تقویت هیات‌های مختلف ورزشی استوار است.

حسنی اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های مهم در این شهرستان برای پُرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به صورت تخصصی و برای تمام رشته‌های ورزشی به ویژه کشتی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی است.

وی ادامه داد: چنانچه این مهم محقق و شرایط برای نیروهای توانمند شهرستان مهیا شود، آنها می‌توانند در میدان‌های مختلف ورزشی افتخار آفرین باشند.

در ادامه این آیین از ۳۰ نفر از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان شهرستان لارستان در رده‌های مختلف سنی رشته کشتی تجلیل شد.

همچنین امروز (بیست و هفتم بهمن ماه ۹۹) با حضور مسوول کمیته کشتی‌های سنتی و ساحلی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، عملیات ساخت سالن کشتی ساحلی لارستان در زمینی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار پیش‌بینی شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

لارستان دارای بیش از ۵۰ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف است که در قالب حدود هشت هزار ورزشکار ساماندهی شده است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی