اخلاص و تهذیب 2 عنصر مهم برای اثرگذاری پژوهش‌های حوزوی است


اخلاص و تهذیب 2 عنصر مهم برای اثرگذاری پژوهش‌های حوزوی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اخلاص و تهذیب در پیشبرد امور پژوهشی بسیار مؤثر است و به هر میزان که این 2 عنصر مهم تقویت شوند، علوم حوزوی نیز بیشتر تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در اختتامیه جشنواره علامه حلی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع پژوهش همواره در حوزه‌های علمیه یکی از موضوعات مهم و محوری بوده است و با برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره علامه حلی، پژوهش به صورت سازمان یافته‌تر در حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود و استعدادهای طلاب به صورت گسترده‌تری پرورش پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم انبیاء، کشف گنجینه‌های پنهان انسان‌ها بوده و پژوهش عرصه‌ای است که زمینه بروز و ظهور استعدادهای انسان را فراهم می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید در علم و عرصه‌های پژوهشی در علوم دینی با جدیت عمل کنند و انسان و دین را آن گونه که مورد نظر خدای متعال است، به جهان نشان دهند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر اسلام، تورات و انجیل را آن گونه که خداوند فرموده به مسیحیان نشان دهیم، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و اگر حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) را با نگاه قرآن به مسیحیان معرفی کنیم، مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت و جذابیت خواهد داشت.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر رسالت حوزوی را درست انجام دهیم، مانع سیطره علمی و جذب آدم‌ها به دست اجانب می شویم و با عرصه‌های علمی می‌توانیم مانع این سیطره شویم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پژوهش نیازمند کارهای جدی و عمیق است، تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌های پژوهشی نیازمند تقویت علوم آلی است و لازم است صرف، نحو، معانی، بیان، لغت، رجال، حدیث، منطق و اصول را به بالاترین سطح برسانیم و ضعف‌ها را برطرف و به نقطه قوت تبدیل کنیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: کاری کنیم که طلبه‌ها صرفاً نگاه عبادی به امر پژوهش داشته باشند و برای اعتلا و عظمت بخشیدن به اعتلای دینی به کار پژوهش توجه داشته باشند و اگر نگاه این باشد، همه کسانی که کار پژوهشی انجام داده‌اند، برنده خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت جشنواره پژوهشی این است که تلاش کنیم ضعف‌ها را مورد شناسایی و بررسی قرار دهیم و فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم، اظهار کرد: آسیب‌شناسی و شناسایی فرصت‌ها باید جزو برنامه‌های جشنواره قرار گیرد تا شاهد پویایی و ارتقای کیفی در این عرصه باشیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه پژوهش به خاطر پیشینه‌های علمی، بسیار بالاست و این ظرفیت در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد و با بهره‌گیری شایسته از این امکانات می‌توانیم جایگاه بهتری در حوزه پژوهش داشته باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: برگزاری جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای کشف استعدادهاست و فرصتی را ایجاد می‌کند تا تلاش‌های علمی عزیزان ثبت و ضبط شود و محفوظ بماند.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج