تله کابین تاق‌بستان باید در چارچوب قانون اجرا شود


تله کابین تاق‌بستان باید در چارچوب قانون اجرا شود

استاندار کرمانشاه گفت: با اجرای تله‌کابین تاق‌بستان موافقم، ولی باید در چارچوب قانون اجرا شود.

هوشنگ بازوند، امروز(۲۷ بهمن) در نشست با اعضای شورای اسلامی استان، با اشاره به جایگاه شورا در قانون اساسی اظهار داشت: اگر بعد از حدود 22 سال هنوز جایگاه شوراها به صورت مطلوب شکل نگرفته باید این موضوع آسیب شناسی شود که عمده این مسائل به ارتباط شوراها با مدیران و از سوی دیگر به عملکرد خود شوراها برمی گردد.

وی با بیان اینکه ریشه شورا در مردم سالاری دینی متبلور است، ادامه داد: وظیفه داریم که در راستای تقویت شوراها تلاش کنیم و از سوی دیگر اعضای شوراها نیز وظیفه دارند که به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

بازوند خواستار حضور یکی از اعضای شورای اسلامی استان در جلسات شورای اداری و همچنین حضور دیگر عضو این شورا در جلسات و کارگروه های استان برای در جریان قرار گرفتن از برنامه ها و تصمیمات استان شد و گفت: حضور این اعضا در جلسات استان منجر به در جریان قرار گرفتن آنها از برنامه ها می شود که این موضوع می تواند در اجرای بهتر طرح ها و پروژه ها کمک کند.

بازوند افزود: باید به اعضای شوراها به عنوان نمایندگان مردم احترام بگذاریم و مدیران به هیچ عنوان حق ندارند به اعضای شوراها بی اعتنایی کنند.

استاندار کرمانشاه عمل به وظایف توسط اعضای شوراها را بسیار مهم و اثربخش عنوان کرد و گفت: اگر شما به وظایف خود عمل نکنید مردم مجبور می شوند که برای تحقق مطالبات و مسائل شهری خود به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند که همین موضوع موجب می شود که نمایندگان مجلس که قرار است دنبال قانونگذاری و مسائل کلان کشور و استان باشند، مسائل شهری را پیگیری کنند و این موضوع باعث گرفتن بسیاری از انرژی ها می شود.

وی عمل به وظایف توسط اعضای شوراهای اسلامی را موجب امیدواری و نشاط در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: مردم زمانی که ببینند مطالبات آنها توسط شوراهای اسلامی پیگیری و دنبال می شود انگیزه آنها برای حضور در انتخابات بعدی دو چندان می شود، لذا همه باید در جهت تحقق و اجرای مسائل و مطالبات مردم حرکت کنیم.

بازوند تصریح کرد: اختلاف بین اعضای شوراها به ضرر و زیان مردم است و همین موضوع بسیاری از مشکلات را برای جامعه به دنبال دارد.

با اجرای تله کابین کرمانشاه موافق هستم

وی در ادامه با اشاره به اجرای تله کابین در کرمانشاه گفت: گفت: با اجرای این پروژه موافق هستم، ولی اجرای آن حتماً باید در چارچوب قانون باشد، در غیراینصورت برای استان دچار مشکل می شود.

وی گفت: اگر این پروژه در چارچوب قانون اجرایی شود حتماً از اجرای آن حمایت خواهیم کرد.

احداث پالایشگاه و پتروشیمی موجب توسعه و پیشرفت روزافزون استان می‌شود

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به مطالعات در حال انجام برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی در یکی از شهرستانهای غربی استان اشاره و اظهارکرد: آنچه که ما با وزارت نفت توافق کردیم احداث یک پالایشگاه و پتروشیمی در مناطق غربی استان است که احداث پالایشگاه قطعاً در شهرستان گیلانغرب خواهد بود، اما مکان‌یابی احداث پتروشیمی در مناطق غربی با انجام مطالعات توسط کارشناسان خبره و مجرب و اساتید دانشگاه در دست پیگیری است که فاصله چندانی با مکان پالایشگاه نخواهد داشت.

وی گفت: احداث این مجموعه های عظیم منجر به تحول بسیار گسترده در استان خواهد شد که همه باید برای اجرایی شدن این پروژه ها که پس از پیگیری های بسیار برای استان در نظر گرفته شده اند، تلاش و جدیت داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین زنجیره ارزش افزوده مجموعه های پتروشیمی در کرمانشاه در دست پیگیری است که این زنجیره ارزش افزوده با سرمایه گذاری هلدینگ خیلج فارس در سنقر و کلیایی در دست اجرا است .

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها در مناطق اورامانات و کنگاور نیز مطالعات لازم در دست انجام است که همگی این پروژه ها آینده بسیار درخشانی را برای استان رقم خواهند زد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند