کارگاه‌ها و صنایع استان برخی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند


کارگاه‌ها و صنایع استان برخی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: از صنایع و کارگاه‌های استان انتظار داریم برای کمک به زندانیان برخی از کارهای خود را، که می تواند به صورت نشسته انجام شود، به این قشر و خانواده آنان بسپارند.

عبدالرحیم گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از برنامه های جدی این اداره کل را اشتغال زندانیان استان برشمرد و اظهار داشت: اگر اشتغال ۱۰۰ درصدی برای مددجویانی که توانایی انجام کار دارند و خانواده آنان ایجاد شود، بسیاری از معضلات اجتماعی که گریبانگیر این قشر جامعه است، کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در یک ماهه اخیر ایجاد اشتغال برای زندانیان استان به صورت بسیار جدی آغاز شده است که حتی برای مددجویانی که قادر به گرفتن مرخصی و یا برخورداری از بند باز نیستند، اشتغال نشسته ایجاد می شود.

وی گفت: اداره زندان تولیدات زندانیان را شامل فرش، صنایع دستی و تولیدات خیاطی است را در فروشگاه هایی به فروش رسانده و مبلغ آن را به زندانیان باز می گرداند.

گرجی همچنین به اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: با ایجاد سوله هایی در شهرک کارگاهی بجنورد، زمینه فعالیت خانواده زندانیان در رشته قالیبافی و خیاطی فراهم شده است و امکاناتی چون چرخ خیاطی و دیگر ادوات کار و نیز خدمات آب، برق و غیره به رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد و در زمینه فروش محصولات تولیدی نیز به آنان کمک می شود.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ نفر در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید