17 هزار واحد مسکونی برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی در سیستان وبلوچستان ساخته می شود


17 هزار واحد مسکونی برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی در سیستان وبلوچستان ساخته می شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 16 هزارو 250 واحد مسکونی خسارت دیده در سیلاب سال گذشته در روستاهای استان در حال ساخت است گفت: حدود 17 هزار واحد مسکونی که 6 هزار واحد آن را کمیته امداد و بقیه را بنیاد مسکن در روستاها استان برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی احداث می کند.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی ۲۷ بهمن ماه در حاشیه بازدید از طرح ساماندهی سکونتگاه‌‍‌های غیررسمی زاهدان که به همراه علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد، با بیان اینکه وظیفه این نهاد ساخت مسکن در نقاط روستایی است اظهارکرد: در سیستان و بلوچستان با مصوبه‌ای که از دولت اخذ شد و نظر موافق بنیاد مسکن در ۲ شهر زاهدان و چابهار ورود به شهرها انجام و پروژه‌های بسیار خوبی شروع شده است.

وی با بیان اینکه بخش بعدی اقدامات بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان مربوط به حوزه شهر زاهدان است افزود: یک هم‌افزایی در حوزه این شهر و چابهار بین دستگاه‌ها و مجموعه‌های وظیفه‌مند مانند شهرداری، راه ‌و شهرسازی و مجموعه‌های مختلف ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این هم‌افزایی کمک کرده که اقدامات امیدآفرینی شروع شود خاطرنشان کرد: البته این اقدامات کافی نیست به جهت اینکه اگر منتج به رفاه مردم و خانه‌داری آنان نشود مطلوبیت لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه موانع قانونی در حوزه شهر زاهدان با شهرهای دیگر متفاوت بوده زیرا بخشی از زمین‌های این شهر در سابق محل سکونت و در تصرف مردم بوده تصریح کرد: عملا این زمین‌ها سند ندارد که بحث صدور پروانه هم بدون این سند امکان پذیر نیست.

موهبتی با اشاره به اینکه امروز بعد از بازدیدی که انجام شد جمع‌بندی این بود که کارگروهی تشکیل و دستگاه‌های نظارتی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی راهکاری را در زاهدان پیدا کنند افزود: این شهر نسخه استثنایی در بحث مالکیت زمین دارد و با شهرهای دیگر کشور متفاوت است.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی مردم حتما می‌تواند گره‌گشا باشد تاکید کرد: هزینه نظام مهندسی و مجموعه پروانه بهره‌برداری در این طرح دیده و از اعتبارات دولت گذاشته شده است که در این حالت فقط مردم باید متقاضی باشند و مراجعه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراکزی در مکان مشترک راه‌اندازی شده که تمام دستگاه‌های متولی آنجا امکانات لازم را دارند افزود: در این حالت مردم به شهرداری‌ها در حاشیه شهر مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در این مراکز حوزه معاونت عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندای، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شورای شهر تمامی پای کار آمدند گفت: تمام استعلامات در همان مکان انجام و امور شتاب می‌گیرد.

موهبتی ادامه داد: به این اقدامات انجام شده هنوز قانع نیستیم ولی جهت حرکت خوب است اما شدت و سرعت این حرکت خوب نبوده که این موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل