کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان


کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان از کاهش 30درصدی تلفات جاده ای در این استان خبر داد.

سرهنگ کبیری،در جمع مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه ترافیک و سفر اظهار کرد: با اقدامات مطلوبی که در سطح محورهای استان صورت گرفته، در ۱۰ ماهه امسال، شاهد کاهش ۳۰ درصدی فوتی های تصادفات در راه‌های استان بودیم.

وی ادامه داد: میزان فوت شدگان در ۱۰ ماهه سال گذشته، ۲۵۹ مورد بوده که امسال با کاهش ۷۸ نفری، این میزان به ۱۸۱ نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه در بحث تصادفات منجر به جرح نیز در ۱۰ ماهه سال ۹۸ تعداد دو هزار و ۴۸۰ نفر مجروح شدند که این میزان در سال ۹۹ با کاهش ۲۵ درصدی همراه بود افزود: در ۱۰ ماهه سال ۹۹، تعداد ۳ هزار و ۲۱۵ مورد تصادف خسارتی در راه‌های استان به وقوع پیوسته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، بالغ بر ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل تصادفات در راه های استان (فوتی، جرحی و خسارتی) در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۹ ، نسبت به سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است اضافه کرد: عدم توجه به جلو با ۵۴ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان در ۱۰ ماهه سال ۹۹ به خود اختصاص داده است.

سرهنگ عباسی جانشین رئیس پلیس راهور استان سمنان اظهار کرد: در جاده‌های درون شهری استان سمنان در سال‌های گذشته ۵۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که تاکنون رفع مشکل و ایمن سازی در ۳۵ نقطه حادثه خیز انجام شده است و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تصادف های فوتی درون شهری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد ۱۲ مورد، معادل ۴۶ درصد کاهش یافت و موارد جرحی نیز تعداد ۴۶۳ مورد معادل ۲۰ درصد کاهش داشت.

جانشین رئیس پلیس راهور استان سمنان افزود: تصادفات خسارتی درون شهری استان در سال ۹۹، نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۲۲ درصد کاهش داشته است. همچنین در همین مدت میزان سوانح رانندگی خسارتی در جاده های درون شهری استان به نسبت سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به فراوانی راکبین موتور در تصادفات درون‌شهری خاطرنشان کرد: از ۱۴ موردی که در تصادفات معابر درون شهری در سال جاری منجر به فوت شده است، تعداد ۶ فقره معادل ۴۳ درصد مربوط به راکبین موتورسیکلت و ۴۳ درصد مربوط به عابرین پیاده و مابقی متعلق به رانندگان است.

وی خواستار توجه بیشتر شهرداری‌ها به رصد وضعیت نقاط حادثه خیز درون‌شهری رفع نقص شده شد و اضافه کرد: با اقدامات خوبی که اخیرا در خصوص نصب دوربین های ثبت سرعت و نظارتی در معابر درون شهری استان صورت گرفته که امیدواریم این اقدامات تقویت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش