رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می‌شود


رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می‌شود

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: رفع تصرف از اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها با مشارکت و همراهی مردم محقق می‌شود.

مرتضی مهدوی کیا در جلسه بررسی تصرفات به اراضی ملی و منابع طبیعی مناطق نمونه گردشگری کهمان و کاکارضا که امروز ۲۷ بهمن‌ماه، در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه شهرستان، بخش گردشگری است، اظهار کرد: مردم مناطق گردشگری باید به این باور برسند که رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها به نفع و مصلحت خودشان است.

وی تصریح کرد: یکی از واقعیات غیرقابل انکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر پروژه‌ای مشارکت و همراهی مردم است تا مردم همراه و همدل نباشند، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

سرپرست فرمانداری سلسله با تأکید بر پای‌کار بودن تمام ادارات متولی و مرتبط در این امر، خاطرنشان کرد: در تمامی حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و امور آب حریم‌هایی وجود دارد که رعایت نشده است، در زمین‌های کشاورزی ساخت‌وساز و فنس کشی شده، در اراضی ملی درخت کاشته شده و ساخت‌وساز انجام و در حریم رودخانه‌ها نیز ساخت‌وساز و فنس کشی صورت گرفته است.

مهدوی کیا با تأکید بر پرهیز از اقدامات شتاب‌زده در رفع تصرفات، عنوان کرد: باید با خرد جمعی جوانب کار سنجیده و با توجیه مردم مناطق گردشگری، آن‌ها را پای‌کار آوریم که به‌صورت خودجوش در رفع تصرفات همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مناطق زیبای کهمان و کاکارضا ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر در استان لرستان را دارند، اضافه کرد: شهروندان باید قبل از هرگونه اعمال قانون با مشارکت و همدلی با مسئولین مربوطه نسبت به تخلیه و رفع تصرف اراضی مذکور اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری سلسله بیان کرد: مردم باید بدانند منفعتی که از آزادسازی این اراضی نصیب عموم و خود آنان می‌شود بسیار بیشتر از منفعتی است که تنها نصیب فرد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو