رژیم صهیونیستی از ورود واکسن به نوار غزه جلوگیری کرد.


رژیم صهیونیستی از ورود واکسن به نوار غزه جلوگیری کرد.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ورود واکسن ضد ویروس کرونا به نوار غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ورود واکسن ضد ویروس کرونا به نوار غزه جلوگیری می کند.رژیم صهیونیستی از ورود واکسن به نوار غزه جلوگیری کرد.

می‌الکیله وزیر بهداشت (تشکیلات خودگردان) فلسطین گفت اسرائیل روز دوشنبه از ورود واکسن‌های ضد ویروس کووید ۱۹ به نوار غزه جلوگیری کرد.
می‌الکیله افزود ۲۰۰۰ دوز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به طرف نوار غزه ارسال شد، اما مسئولان رژیم اشغالگر مانع از ورود واکسن‌ها به غزه شدند.
وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد دو هزار دوز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای کادر پزشکی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی و کارکنان بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها در نوار غزه تخصیص یافته بود.
می‌الکیله در ادامه اسرائیل را مسئول اصلی این اقدام (ممانعت از ورود واکسن‌ها به غزه) دانست و آن را اقدامی ظالمانه و مغایر با تمام اصول، قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی برشمرد.
بر اساس بیانیه می‌الکیله، دولت فلسطین و وزارت بهداشت در حال گفتگو و رایزنی با تعدادی از سازمان‌های بین المللی به منظور ورود هر چه سریعتر واکسن‌ها به نوار غزه هستند.
این اولین محموله ارسالی واکسن ضد کرونا به منطقه نوارغزه بود. منطقه ا‌ی که بخش بهداشتی آن به دنبال ۱۴ سال محاصره اسرائیل با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبه رو است که این امر روند مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا را تضعیف می‌کند.
وزارت بهداشت فلسطین در تاریخ ۴ فوریه (۱۶ بهمن) اعلام کرد ۱۰ هزار دوز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را دریافت کرده است.
این در حالی است که بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در اراضی فلسطین (کرانه باختری رود اردن و نوار غزه) تا روز دوشنبه به صد و نود هزار و ۳۱۶ مورد رسیده است و دو هزار و ۱۳۳ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا