انقلاب اسلامی ایران وامدار مهدویت است/ ظهور با استکبارستیزی رخ می‌دهد


انقلاب اسلامی ایران وامدار مهدویت است/ ظهور با استکبارستیزی رخ می‌دهد

حجت‌الاسلام متوسل با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مهدویت تفکیک‌ناپذیر هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران مرهون فرهنگ مهدویت است. اگر مبارزه با استکبار مورد توجه باشد، ظهور اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از کتاب «مهدویت و انقلاب اسلامی» همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه، 13 بهمن ماه) در ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل» با بیان اینکه لازم است در کنار دستاوردهای مادی انقلاب به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی که زمینه ساز گسترش معارف دینی و فرهنگ مهدویت شد، نیز توجه داشت، گفت: یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرجعیت دینی امام خمینی(ره) بود که مورد پذیرش مردم ایران و اکثر مسلمانان و مومنین بوده است. اگر بررسی کنیم که مردم چگونه از مرجع خود اطاعت پذیری داشته اند، به آموزه مهدوی دست می یابیم و آن اینکه در دوران غیبت باید از یک فقیه جامع الشرایط اطاعت کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) بیان کرد: اگر امام خمینی(ره) در بین مردم بالاترین مقبولیت داشت، ریشه در نگاه مهدوی بوده است زیرا در دنیا مصلحان و رهبران بسیاری بودند، اما اطاعت پذیری را که مردم از امام داشتند، نداشتند و مردم امام خمینی(ره) را به عنوان نایب امام زمان(عج) می دانستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وامدار فرهنگ مهدویت است، افزود: برخی از روی غرض‌ورزی امروز اعلام می‌کنند چرا ولایت‌فقیه باید قانون اساسی باشد. در حالی که اگر ولایت‌فقیه از قانون اساسی حذف و یا کمرنگ شود، انقلاب اسلامی ما به طور کامل زیر سوال رفته است زیرا این انقلاب محصول ولایت‌فقیه است.

حجت الاسلام متوسل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و مهدویت تفکیک ناپذیر است، خاطرنشان کرد: مهدویت بر پایه انقلاب اسلامی مورد تاکید بوده و است زیرا قبل از انقلاب انجمن حجیته در کشور فعالیت می کرد که توجه به موضوع مهدویت نداشتند و با امام خمینی (ره) همراهی نمی کردند و ساواک آنها را به عنوان گروهی متدین و دین دار نام می برد که با سیاست کاری ندارند.

وی ادامه داد: با نگاه به دوران قبل از انقلاب می بینیم که هیچ کدام از جلسات دینی انجمن حجتیه تعطیل نمی شد چرا که رژیم شاهنشاهی از آنها احساس خطر نمی کرد و آنها را خطری برای خود نمی دانست، چراکه این انجمن نسبت به وضعیت حاکمیت بر جامعه نظری را مطرح نمی کرد اما امام خمینی (ره) این تفکر را نفی می کرد چرا که تفکری بود که رکود و سکون داشت نه حرکت و قیام، در حالی که امام خمینی (ره) تاکید بر موضوع مهدویت داشتند.

حجت الاسلام متوسل با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید داشتند که حرکت و قیام مردم زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است، تصریح کرد: حرکت و قیام ملت ایران تنها اختصاص به جغرافیای ایران نداشت بلکه تلاش برای مبارزه با استکبار جهانی بود زیرا اگر مبارزه با استکبار مورد توجه باشد، ظهور اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف قیام حضرت موعود (عج) نیز از بین بردن ظلم جهانی است و آن هم نه تنها ظلمی که شامل حال شیعیان می شود بلکه تلاش آن حضرت(عج) برپا کردن حکومت عدل در دنیا بوده است و ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم و تفکر مبارزه با ظلم و ظالم را ترویج دهیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) با بیان اینکه انقلاب مردم برای پیروزی به صورت جدی از 19 دی 56 انجام شد، گفت: این حرکت باعث شد که امام خمینی (ره) در بهمن 57 با وحدت مردم و همه اقشار و گروه ها وارد کشور شوند زیرا خداوند وعده داده که اگر مردم به حرکت جهانی برای مبارزه با ظلم وارد شوند، خداوند به آنها یاری می رساند و منجی موعود(عج) ظهور می کند.

حجت الاسلام متوسل با بیان اینکه بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) در سال 97 با مشارکت برخی از دستگاه های فرهنگی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب همایشی را با عنوان «مهدویت و انقلاب اسلامی» با حضور بزرگان انقلاب برگزار کرد، گفت: برای این همایش نیز فراخوانی اعلام و مقالاتی رسید که مجموعه این مقالات در حال حاضر به صورت کتابی تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود سال گذشته نیز همایش مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار و در آن همایش محصول علمی اولین همایش آن به صورت کتاب عرضه و رونمایی شود، گفت: سال گذشته به دلیل بروز بحران کرونا این همایش برگزار نشد که امیدواریم بتوانیم در سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مرهون فرهنگ مهدویت است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...