حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید


کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده با اعطای تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق خیریه مسجد به سمت رونق تولید گام برمی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده است که در راه قیدار- ابهر قرار گرفته است، کانون قمربنی هاشم این روستا یکی از کانون های منتخب روستایی استان زنجان به شمار می آید.

کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی یکی از کانون های فعال و پرشور در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم، این کانون550 عضو فعال دارد که با حضور گسترده اعضا در برنامه های مختلف، این کانون را به عنوان یکی از کانون های منتخب روستایی تبدیل کرده است.

جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه سال گذشته این کانون جزو کانون برتر استان زنجان در طرح فهما معرفی شد، گفت: امسال به دلیل برخی مشکلات پیش آمده فرصتی برای ثبت اعضا و فعالیت های کانون حاصل نشد و همین موجب گردید کانون فرهنگی و هنری قمر بنی هاشم نتواند در طرح ایران قوی مشارکت جدی داشته باشد.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

وی به اقدامات این کانون از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از اوایل اسفندماه سال 98 تاکنون بسته های معیشتی و بهداشتی به ارزش 10 میلیون تومان با مشارکت بچه های مسجد قمربنی هاشم تهیه و توزیع شده است.

محمدی با بیان اینکه این کانون در روزهای اوج کرونا 2 هزار ماسک تهیه و به صورت رایگان در بین مردم توزیع کرد، گفت: در روزهای سخت کرونا، صندوق خیریه کانون قمربنی هاشم میزان تسهیلات اعطایی به نیازمندان را افزایش داد.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم، از زمان شیوع ویروس کرونا 100 مورد تسهیلات 2 میلیون تومانی در مجموع 200 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم در سال 82 تاسیس شده است و از آن زمان تاکنون بیش از 400 میلیون تومان تسهیلات در اختیار اهالی روستا قرار گرفته است که 300 مورد از تسهیلات اعطایی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

این مقام مسئول به مشارکت بچه های مسجد قمر بنی هاشم در ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان های روستا اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و آموزشی کانون در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

محمدی به مشارکت کانون در طرح شنبه های کتاب، سه شنبه های تکریم و مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این کانون مجری طرح تلاوت نور نیز است.

وی یکی از اقدامات اثرگذار کانون قمربنی هاشم را اشتغالزایی برای اهالی روستا عنوان کرد و گفت: بخشی از تسهیلات اعطایی از محل صندوق مسجد به بحث اشتغالزایی مربوط می شود؛ همچنین به همت یکی از هیات امنای مسجد زمینه اشتغال اهالی این روستا در حرفه خیاطی با تامین لوازم اولیه فراهم شده است.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

محمدی با اشاره به اینکه کانون قمربنی هاشم به عنوان روستای منتخب دوستدار کتاب نیز معرفی شده بود، افزود:هدف اصلی این کانون پرداختن به مقوله تربیت در کنار تعلیم است چرا که مساجد محل مناسبی برای تربیت برمبنای آموزه های قرآنی و دینی است.

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم، این کانون در زمان حاضر دارای 700 عضو کتابخانه ای و 300 عضو دائمی است و فعالیت های فرهنگی و مذهبی مستمر و روزانه در قالب برگزاری کلاس ها و حلقه های مختلف آموزشی برای خواهران و برادران، انتشار نشریه داخلی مسجد، جلسه های هفتگی با محوریت دعای کمیل و تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان و برخورداری از کتابخانه با بیش از پنج هزار جلد کتاب از ویژگی های شاخص کانون قمر بنی هاشم(ع) به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این کانون در طرح فهما به عنوان کانون فرهنگی و هنری برتر استان معرفی شد، گفت: علیرغم مزیت های سامانه فهما، نگاه آماری و تلاش کانون ها برای ثبت آمار بیشتر و عدم توجه به خروجی از آسیب های این سامانه به شمار می آید.

حرکت کانون قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی به سمت اشتغالزایی و رونق تولید

محمدی با بیان اینکه مخالف تزریق اعتبار از سوی دولت به مساجد هستیم، گفت: مساجد برای اینکه مردمی اداره شوند بایستی مستقل باشند و مسجد از طریق حمایت های مردمی اداره شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری قمر بنی هاشم از عدم تشکیل نشست کانون های برتر طرح فهما با یکدیگر انتقاد کرد و گفت: این نشست زمینه ای فراهم می کرد تا کانون های مساجد از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه