وزش باد از روز چهارشنبه در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد


وزش باد از روز چهارشنبه در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در این استان هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا در این هشدار سطح زرد (آگاهی) اداره کل هواشناسی برای روزهای چهارشنبه تا جمعه (اول اسفند) علاوه بر تشدید سرعت وزش باد، افزایش ابر و بارش پراکنده نیز در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان پیش‌بینی شده است.

توده هوای ناپایدار جوی از عصر فردا (چهارشنبه) وارد استان خراسان جنوبی می‌شود و تا روز جمعه غالبا به صورت وزش باد شدید همراه با برخاستن گرد و خاک در منطقه فعال خواهد بود.

شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، خوسف، بیرجند، نهبندان، حاجی‌آباد زیرکوه، سربیشه، درمیان و قاینات منطقه اثر این سامانه است.

بنابر این گزارش احتمال اختلال در تردد درون و برون شهری، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های غرس شده، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد و پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه، بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی از توصیه‌های هواشناسی است.

دمای هوا در این مدت روند افزایشی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟