کاهش بی سابقه تولید ناخالص داخلی انگلیس


کاهش بی سابقه تولید ناخالص داخلی انگلیس

انگلیس همچنان اسیر کروناست، سومین قرنطینه سراسری در این کشور در حالی به دومین ماه اجرا نزدیک می‌شود که نهاد‌های ناظر اعلام کردند شرکت‌های انگلیسی به جای توجه به برنامه‌های رشد و توسعه به راه‌های بقا می‌اندیشند.

به گزارش مجتبی قاسم زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، اندیشکده ایی وای در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد سرعت قرض گرفتن شرکت‌های انگلیسی دو برابر روز‌های پیش از همه گیری شده و براورد می‌شود امسال شرکت‌های انگلیسی ۶۱ میلیارد پوند بدهی به بار آورند.
رادنی شکسپیر تحیلگر مسائل انگلیس
رادنی شکسپیر تحلیل گر مسائل انگلیس در این باره گفت: ویروس کرونا که به صورت گسترده در کشور منتشر شده است علاوه بر ایجاد بحران در بخش بهداشت و درمان این کشور، تکان‌های شدیدی به پایه‌های اقتصاد بریتانیا وارد کرده است طوریکه سال‌ها طول خواهد کشید تا این کشور بتواند به شرایط پیش از همه گیری باز گردد. مرکز ملی امار انگلیس همچنین اعلام کرد در سالی که به تازگی گذشت ۹.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کاسته شد. صنعت گردشگری انگلیس از جمله اسیب دیدگان اصلی محدودیت‌های کرونایی اعلام شد.

بنا بر اعلام نهاد‌های ناظر، با همه گیری ویروس کرونا مسافران ورودی به انگلیس بیش از ۹۸ درصد کاهش یافته و صنعت گردشگری و هتلداری انگلیس روزانه ۶۰ میلیون دلار از دست می‌دهند. بر اساس امار‌های رسمی منتشر شده ماه فوریه سال ۲۰۲۰ نزدیک هفت میلیون مسافر وارد انگلیس شدند که در ماه اوریل و پس از همه گیری به کمتر از ۱۱۳ هزار نفر رسید. بر اساس این گزارش در در سال ۲۰۱۹ نزدیک ۹۰ درصد هتل‌های لندن رزرو شده بود در حالیکه در ۲۰۲۰ به حدود ۲۰ درصد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟