مسجدجامعی به تاخیر 12 ساله در ایجاد گذر فرهنگی هنری در تهران تذکر داد


مسجدجامعی به تاخیر 12 ساله در ایجاد گذر فرهنگی هنری در تهران تذکر داد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور شورای شهر گفت: گذر فرهنگی،هنری و گردشگری در پایتخت که جلسات ایجاد آن از سال 87 به مناسبت ولادت فردوسی برگزار شد، هنوز راه‌اندازی نشده است.

احمد مسجد جامعی روز سه شنبه در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان این که این نکته را در جلسه هم اندیشی هم تذکر دادم، افزود: سال ۸۷ به مناسبت یکهزار و صدمین سالگرد ولادت حکیم فردوسی مصوبه ای برای ایجاد گذر فرهنگی هنری و گردشگری در ضلع غربی فرهنگستان هنر در خیابان برادران مظفر داشتیم و شهردار منطقه ۶ نیز آن را پیگیری کرد.

وی گفت: به رغم اینکه این مصوبه نخستین گذر فرهنگی و گردشگری مصوبه شورای شهر است اما هنوز عملیاتی نشده است.

مسجدجامعی ادامه داد: بعد از این مصوبه تلاش شد تا با هماهنگی شورای عالی ترافیک شهر تهران این خیابان از رفت و آمد های معمولی خالی شود و با سنگ فرش پیاده راهی به طول نیم کیلومتر و عرض ۸ متر ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: علاوه بر آن چادر بزرگی روبروی فرهنگستان هنر نصب شد که مدتی هم در اختیار تشکل‌های نشر فرهنگ قرار گرفت.

به گفته وی، این فضا به دلیل وجود سینما فلسطین، موزه فلسطین، ساختمان صبا ساختمان فرهنگستان هنر، که ساختمان های ارزشمندی از دوره قاجار و پهلوی اول و دوم است، محل مناسبی برای ایجاد گذر هنر، فرهنگ و گردشگری است.


وی ابراز امیدواری کرد: این گذر تا پایان امسال و یا تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده که روز فردوسی است کامل و به بهره‌برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج