مشکلی برای اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی نداریم


مشکلی برای اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی نداریم

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت:ما هیچ مشکلی در اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی نداریم و تنها از آنجایی که در مازندران طرح پزشک خانواده شهری در حال اجرا است، ویزیت ارجاع با ویزیت معمولی متفاوت بوده، بر این اساس در اجرایی شدن آن فاصله افتاد.

رسول ظفرمند در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به روند اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه در راستای حذف دفترچه‌ درمانی و چالش موجود در مازندران اظهار کرد: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در مازندران و دریافت نکردن ویزیت از بیمار و همچنین پرداخت ۱۰ درصد نرخ دارو از طرف بیمار اجرای این قانون در استان از مهم ترین تفاوت آن نسبت به سایر استان های کشور است.

وی تصریح کرد: موضوع ارجاع پزشک خانواده و تفاوت ویزیت ارجاع و معمولی و پاداشی که به پزشک خانواده در راستای پذیرش بیمار داده می شود مستلزم تطبیق قوانین است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر پزشک خانواده شهری می توانند نسخه نویسی الکترونیکی انجام دهد و هیچ مشکلی نداریم، بلکه در کشور پیشگام نیز هستیم، تنها توانایی لینک شدن در سامانه کمی دشوار است که باید نرم افزار کمی تخصصی تر برای پزشک خانواده تعریف شود.

ظفرمند افزود: این نرم افزار به دلیل تفاوت های نرخ پرداخت دارو و ویزیت در راستای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در مازندران باید با پزشک خانواده و بیمه سلامت لینک شود، زیرا در این سامانه تنها پرداخت ۷۰ درصدی بیمه تعریف شده اما در اجرای طرح پزشک خانواده با فرم ارجاع و غیر ارجاع تفاوت نرخ وجود دارد.

وی ادامه داد: اما اگر به دلیل شلوغی سامانه و غیره، پزشک حتی در برگه ای کاغذ معمولی، دارو، عکس برداری و یا آزمایش بنویسد، داروخانه ها و سایر مراکز از طریق کد ملی می توانند اطلاعات را وارد سامانه کرده و نسخه پیچی را انجام دهند و از این طریق کاربری دفترچه به حداقل می رسد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: بیش از ۸۰درصد پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها در حال ارائه نسخه الکترونیکی اند، در این راستا مازندران جز استان های خوب کشور عمل کرده و هدف اصلی از اجرای این طرح، ثبت یک جای روند درمانی است.

وی با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: پزشک در صورت لزوم با واردکردن کد ملی ، نوع بیماری و مشکل را تشخیص داده، خدمت رسانی با کیفیت بهتر انجام خواهدشد.

ظفرمند درباره دسترسی بیمار به این سامانه گفت : درحال حاضر روند درمان به صورت پیامک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد اما در تلاش هستیم، در فازهای بعدی با تشکیل پرونده الکترونیکی، بیمار در هر زمان با وارد کردن کد ملی به اطلاعات موجود دسترسی پیدا کند.

وی در پاسخ به واکاوی مشکلات این سامانه خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی در اجرای طرح نداریم و تنها از آنجایی که در مازندران طرح پزشک خانواده شهری در حال اجرا است، ویزیت ارجاع با ویزیت معمولی متفاوت است، بر این اساس در اجرایی شدن آن فاصله افتاد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: در حال حاضر پزشک در ارائه نسخه الکترونیکی مشکلی ندارد، مشکل عمده در این طرح لینک و برقرای ارتباط با سامانه است، که امیدواریم با اصلاح آن مشکل برطرف شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی