مدیرکل ارتباطات: فناوری 20 سایت همراه اول ایلام ارتقا یافت


مدیرکل ارتباطات: فناوری 20 سایت همراه اول ایلام ارتقا یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: امسال فناوری 20 سایت نسل سوم و چهارم همراه اول این استان ارتقا یافته است و این اقدام برای چندین سایت دیگر تا پایان سال ادامه دارد.

عباس بیرامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت ارتباطات و فناوری ایلام، توسعه شبکه ارتباطات سیار استان را با هدف ارائه بهتر خدمات به مردم و افزایش ظرفیت شبکه‌های تلفن همراه و ثابت آغاز کرده است که در ۲ بخش ایجاد سایت‌های جدید و ارتقای فناوری سایت‌های موجود اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ سایت ارتباطی جدید در استان راه‌اندازی شده و ۲۰ سایت به فناوری نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از برقراری پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در روستاهای استان خبر داد و تاکید کرد: با راه‌اندازی پنج سایت جدید در ۲ ماه اخیر، روستاهای شهرستان‌های دره‌شهر، ملکشاهی، آبدانان و چرداول و هزار و ۳۳۰ خانوار روستایی از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به خصوص آموزش مجازی بهره‌مند شده‌اند.‌

بیرامی با اشاره به تامین اعتبار طرح های توسعه ارتباطات روستایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای اجرای این سایت‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت، هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای ۴۰ سایت در دست اقدام بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام افزود: این وزارتخانه با هدف اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا همسان‌سازی و ارائه سرویس و خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمام نقاط استان انجام شود.

بیرامی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه‌جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان تا پایان دولت با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403