فرماندارگناوه: ظرفیت‌های این شهرستان برای ریشه‌کنی بیسوادی استفاده شود


فرماندارگناوه: ظرفیت‌های این شهرستان برای ریشه‌کنی بیسوادی استفاده شود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، دهیاری و سمن‌های این شهرستان برای ارتقای سطح باسوادی و ریشه‌کنی بیسوادی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گناوه افزود: یکی از زیرساخت‌ها و مولفه‌های اصلی توسعه یافتگی به باسوادگی آن جامعه ارتباط دارد.

وی اظهار کرد: بیسوادی یک تهدید جدی برای جوامع به شمار می‌آید و اگر آسیب‌های اجتماعی را بررسی کنیم، بیسوادی در آن دخیل بوده‌است.

مهرجو گفت: اهتمام و تلاش حاکمیت و نظام آموزشی با همراهی دستگاه‌ها، کاهش و ریشه کنی بیسوادی است و در این زمینه گام‌هایی مهم برداشته شده‌است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گناوه افزود: ریشه کن کردن بیسوادی تنها خاص آموزش و پرورش نیست و باید یک تلاش همگانی در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه در شهرستان ۲ مجموعه آموزش و پرورش در گناوه و بندر ریگ دارد، یک جلسه هم اندیشی هم برای شناسایی افراد بیسواد و ارتقای سطح بیسوادی در بخش ریگ با محوریت بخشدار برگزار شود.

مهرجو گفت: برای شناسایی، جذب و پالایش اسمی گروه‌های جمعیت هدف بیسواد در سطح شهرستان یک هم اندیشی و هماهنگی بین دستگاه‌هایی که بیشترین نقش را دارند، لازم است.

‌معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نگاه خاص و اهتمام ویژه فرماندار گناوه به حوزه آموزش، نقشی مهم در عملکرد آموزش و پرورش این شهرستان و کسب رتبه این حوزه در استان بوشهر داشته است.

سیدمجتبی هاشمی نژاد افزود: نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی برحسب تاکید استاندار و دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در شهرستان گناوه برگزار شده‌است که امیدواریم خروجی خوبی برای برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای سطح باسوادی داشته باشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها