روستای بهادربیگ


روستای بهادربیگ روستایی در ایران است که در شهرستان بهار واقع شده‌است. بهادربیگ 5٠٠٠ نفر جمعیت دارد. یکی از جاهای دیدنی روستای بهادربیگ پل انگلستان است که توسط ارتش بریتانیا برای کمک رسانی به شوروی در جنگ جهانی ساخته شده است. این پل زمانی راه اصلی عبور از غرب به شمال غرب بوده به طوریکه […]

روستای بهادربیگ روستایی در ایران است که در شهرستان بهار واقع شده‌است. بهادربیگ ۵٠٠٠ نفر جمعیت دارد. یکی از جاهای دیدنی روستای بهادربیگ پل انگلستان است که توسط ارتش بریتانیا برای کمک رسانی به شوروی در جنگ جهانی ساخته شده است. این پل زمانی راه اصلی عبور از غرب به شمال غرب بوده به طوریکه راه همدان به بیجار وبه طبع آن بیجار به تبریز از این پل استفاده می کردند. دو رودخانه در بهادربیگ جریان دارد. که یکی از ارتفاعات شمالی کوه آلما بولاغ سر چشمه می‌گیرد ودیگری از ارتفاعات جنوبی کوه آلما بولاغ. این دو رودخانه در شرقی ترین نقطه روستا به هم می پیوندند ودر نهایت با عبور از شمال دشت بهار به رودخانه قره چای می ریزد. روستای بهادربیگ در گذشته به روستای ١٧کهریز یا ١٧ قنات مشهور بوده. که با توجه به بهره‌برداری های غیر اصولی از سفره های زیر زمینی و همچنین خشکسالی های اخیر تعدادی از این قناتها خشک شده‌اند.

روستای بهادربیگ

طبیعت زیبای بهادربیگ با چشم اندازهای کوه و جنگل و رودخانه و دشت و دمن و مراتعش در همه فصلها زیبایی خاص خود را دارد و چشم و دل را جلا میدهد.

اواخر اردیبهشت ماه فصل شکفتن گلها و طراوت سبزه های روستاست که این موقع از سال بهادربیک واقعا دیدنی است .

تابلوی زیبای زمستانهای برفی کوه و کوهپایه را در این منطقه باید از نزدیک دید و لمس کرد .

کمی که اهل ذوق و هنر باشی میتوانی به خوبی این همه زیبایی را به تصویر بکشی و از طبیعت چشمگیرش کمال لذت را ببری.

رودخانه قره چای همدان از این روستا میگذرد و فصل بهار بسیار پر آب و دیدنی میشود .

روستای بهادربیگ

مردم خونگرم و شهیدپرور این روستا مثل طبیعتش دوست داشتنی هستند. بارزترین ویژگی ایشان اتحاد و همدلی آنان است که زبانزد همگان شده است .البته با پیشرفت جامعه و ماشینی شدن زندگی های امروز متاسفانه ارزشهایی که سابقا در فرهنگ ما ایرانی ها بود الان کمرنگ شده و محبت ها و صمیمیتهایی هم که سالهای قدیم رایج بود اکنون دیگر کمتر به چشم میخورد.مردم روستا ذاتا تلاشگر و کارافرینند. در حال حاضر بزرگسالها و مسن ترها به کشاورزی ودامداری مشغول میباشند و بعضی ها کامیون دار هستند. نسل جدیدشان بسیار خلاق و تحصیلکرده و صنعتگر و کارآفرین و مستعدند. بخش عمده ای از صنعت تولید صنایع مبل و میز و صندلی و انواع میزهای تلویزیونی جدید استان همدان توسط این جوانان تولید و عرضه میشود.

روستای بهادربیگ

روستای بهادربیگ

روستای بهادربیگ

روستای بهادربیگ

روستای بهادربیگ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403