استاندار: فروش مرغ به خارج از کرمان ممنوع است


استاندار: فروش مرغ به خارج از کرمان ممنوع است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم در تامین کالاهای اساسی گفت: خروج مرغ از این استان به دلیل کمبود تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: تعادل را با نظارت و تامین نیاز بازار بر جامعه حاکم کنیم و در این زمینه مشکل کمبود مرغ با توصیه به نخریدن و قیمت دستوری رفع نمی‌شود.

وی اظهار داشت: کمبود مرغ در استان کرمان یک مشکل بزرگ محسوب می شود که می تواند تبعات بسیاری داشته باشد لذا نسبت به اخذ مجوز توزیع مرغ منجمد در استان اقدام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرایند کسب مجوزهای مرغداری جدید و توزیع مرغ باید به سرعت پیگیری شود که مردم معطل نمانند گفت: با مجوز امنیتی درب انبارها را باز خواهیم کرد زیرا کالای موجود باید بین مردم توزیع شود.

وی با اشاره به ضرورت توزیع مویرگی مرغ در بازار و استفاده از ظرفیت بسیج در این زمینه تصریح کرد: بخشی گسترده ای از مرغ مصرفی کرمان از استان های یزد و فارس تامین می شود لذا با استانداران سایر استان ها مکاتبه شده که این چالش رفع شود.

زینی وند با اشاره به ورود شورای تامین استان کرمان به مشکل کمبود مرغ در این استان گفت: توزیع باید به صورت صحیح و با نظارت دستگاه های متولی و نظارتی باشد و شبکه توزیع مرغ در استان باید به صورت کامل بررسی شود.

وی اضافه کرد: راهکاری برای تأمین میوه شب عید استان کرمان باید بیاندیشیم تا چالشی در این زمان نداشته باشیم و در این راستا اولویت تامین از باغداران درون استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۹۵۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب درختی برای تامین میوه شب عید پیش‌بینی شده لذا در تأمین سیب درختی مشکلی نداریم.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: تاکنون ۳۵۰ تن پرتقال تامین شده اما در زمینه تامین پرتقال مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان