یک میلیون 600 هزار هکتار از اراضی کرمان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد


یک میلیون 600 هزار هکتار از اراضی کرمان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: یک میلیون و 800 هزار هکتار ردیابی ملخ صحرایی از سال 98 تاکنون در این استان انجام و یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کرمان علیه این آفت به صورت زمینی و هوایی سمپاشی شده است.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست ستاد بحران کرمان افزود: اقدامات این استان در مبارزه با ملخ صحرایی در کشور بی نظیر بوده و در سال‌ جاری نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار ردیابی و در ۴۵ هزار هکتار سم پاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ آفات و نباتات کشور، اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌ کند و اگر در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان کرمان همکاری خوبی انجام نمی داد در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی با مشکل جدی مواجه می شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: هر چند در سال گذشته توانستیم از هجوم ملخ ها با مزارع و باغات استان جلوگیری کنیم، اما کمبود تجهیزات برای مبارزه با این آفت چالش جدی پیش رو است.

وی با اشاره به کافی نبودن اقدامات استان های همجوار در رابطه با مبارزه با ملخ اظهار داشت: بارندگی موجب تفریخ تخم‌های ملخ صحرایی سال گذشته می‌شود که در این صورت با احتمال ورود دسته‌ های میلیونی ملخ صحرایی به کشور مواجه می شویم.

بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ملخ در شمال کرمان هزینه شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان گفت: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی به شمال استان اعتبار تخصیص یافته و در حال حاضر به حدود ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

ناصر طاهری با اشاره به کمبودها در رابطه به مقابله با این آفت افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می کنیم تعداد بیشتری از شهرهای شمال استان کرمان مورد هجوم ملخ قرار بگیرند در تامین پرسنل و خودرو نیاز به کمک داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت