تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد در کنترل سیلاب موثر است


تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد در کنترل سیلاب موثر است

کرج - ایرنا - وزیر نیرو گفت: طرح تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد استان البرز نقش موثری در کنترل سیلاب ها دارد.

رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد استان البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش های استاندار البرز و مجموعه شرکت آب منطقه ای استان افزود: البرز با اینکه در مجاورت پایتخت قرار گرفته اما پیچیدگی هایی مواجه است.

وی ادامه داد: در این وضعیت این استان به خاطر مدیریت خوب و اهتمام استاندار، طرح های بزرگی در آن شکل گرفته است.

وی با اشاره به درخواست استاندار البرز در زمینه تکمیل طرح های برق و آب در این استان ، گفت: تحقق این طرح ها را پیگیری می کنم ضمن آنکه افتتاح طرح های بزرگی پیش روی البرز خواهد بود.

وزیر نیرو گفت : طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد نقش موثری در کنترل سیلاب ها دارد.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در این آیین گفت: وزارت نیرو طرح ها و پروژه های ماندگاری در کشور و البرز انجام داده که بخش مهم این طرح ها در قالب پویش هر هفته ایران «الف ب» افتتاح می شود.

وی بیان داشت : تاکنون درخواست های استانداری البرز از دولت تدبیر و امید به ویژه در بخش آب و برق بی پاسخ نمانده ضمن اینکه در سال ۹۸ پست ۴۰۰ کیلووات برق البرز اجرا شد.

شهبازی ادامه داد: امسال ۵۵ میلیون مترمکعب آب سدهای کرج و طالقان به البرز از جمله اقدامات موثر وزارت نیرو و دولت در این استان است.

وی گفت : اکنون برنامه سازگاری با کم آبی در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون ۱۴۰ نشست کارشناسی در این زمینه برگزار شده است.

داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز در این آیین گفت : اجرای طرح های آبخوانداری برای تغذیه سفره های زیر زمینی نقش موثر و کلیدی در پایداری منابع آبی استان دارد.

وی ادامه داد: اکنون با مصارف بی رویه آب در البرز مواجه هستیم و سالانه ۵۶ میلیون متر مکعب کسری آب داریم زیرا بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب از آبخوان های استان را از دست داده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز به اهمیت طرح عظیم تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد اشاره کرد و گفت : این طرح برای نجات سفره های زیر زمینی انجام شده ضمن آنکه طرح سازگاری با کم آبی با همت تمام دستگاه های اجرایی و حمایت استاندار در حال انجام است .

وی بیان داشت: اجرای طرح های تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد، نظرآباد و فردیس در راستای طرح سازگاری با کم آبی اجرا و توسعه پیدا کرده که اکنون طرح تغذیه دشت فردیس با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب در دست اقدام قرار دارد.

نجفیان گفت : برای تکمیل طرح تغذیه دشت های هشتگرد و نظرآباد به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟