یک‌هزار دام در رزمایش گروه جهادی بسیج خمین پایش شد


یک‌هزار دام در رزمایش گروه جهادی بسیج خمین پایش شد

خمین - ایرنا - مسئول بسیج مهندسان کشاورزی خمین گفت: یک‌هزار دام سبک و سنگین این شهرستان در قالب رزمایش گروه جهادی دامپزشکی جامعه بسیج جهاد کشاورزی علیه بیماری‌ها پایش شد.

«سمیه بهرامی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این رزمایش با هدف رصد و معاینه سلامت و بهداشت دام‌ها و افزایش تولید محصولات دامی در سال جهش تولید در مناطق محروم این شهرستان برگزار شد.
وی اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم و محرومان از پرفضیلت‌ترین امور در اسلام است و با انجام عملیات و اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیج و دامپزشکی، نسبت به ارایه آموزش برای افزایش سطح آگاهی دامداران ومعاینه رایگان دام در روستاهای محروم اقدام شد.

بهرامی اضافه کرد: در این رزمایش گروه جهادی تخصصی کشاورزی و دامپزشکی در روستاهای محروم برای معاینه رایگان دام های سبک مستقر شد.

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی خمین بیان کرد: ۲در این راستا کلاس آموزشی و مشاوره‌ای با حضور ۲۰ نفر از دامداران روستاهای هدف با محوریت نگهداری دام و بررسی مشکلات دامداران نیز برگزار شده است.

بهرامی یادآور شد: دامداری سنتی، انگل و کمبود ویتامین در دام‌ها مهمترین مشکلات دام‌های معاینه شده در قالب رزمایش گروه جهادی دامپزشکی بسیج جهاد کشاورزی خمین بود.

شهرستان خمین دارای ۱۱ هزار رأس دام سنگین، ۲۲۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این افراد از خدمت سربازی معاف شدند