آموزش و پرورش دامغان چهار طرح مبتکرانه سوادآموزی ارایه کرد


آموزش و پرورش دامغان چهار طرح مبتکرانه سوادآموزی ارایه کرد

سمنان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: چهار طرح ابتکاری به منظور تسهیل در امور، برای نخستین بار در کشور از سوی سوادآموزی این شهرستان طراحی شد و در حال اجرا است.

میثم حیدرهایی روز سه ‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تهیه کتاب صوتی، حضور و غیاب الکترونیکی، تحکیم سواد و تولید درسنامه، چهار طرح ابتکاری سوادآموزی دامغان است.

وی ادامه داد: دوره تحکیم سواد به منظور تثبیت آموخته های سوادآموزان طراحی و طرح خواندن با خانواده نیز به منظور ایجاد انگیزه کتابخوانی برای بزرگسالان طراحی شده است.

حیدرهایی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی و نیاز به آموزش‌های مجازی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دامغان برنامه تهیه کتاب صوتی این دوره ها را طرح ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ها به‌صورت‌ فایل و به مدت ۱۵۰ دقیقه آماده سازی شد که از طریق گروه‌های کلاس مجازی، در اختیار سوادآموزان قرارداده می‌شود.

حیدرهایی از طراحی اولین دفتر حضور و غیاب الکترونیکی دوره های سوادآموزی در کشور خبر داد و گفت: نظارت بر حضور سوادآموزان در گروه‌ها و کلاس های مجازی از جمله دغدغه های مهم بود که با طراحی این دفتر، امکان نظارت و رصد کامل کلاس ها و سوادآموزان فراهم شد.

وی تصریح کرد: آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان برای اولین بار در کشور، به منظور تدریس در فضای مجازی و دسترسی سوادآموزان فاقد گوشی هوشمند به مطالب درسی، اقدام به تولید درسنامه کردند.

مدیر آموزش وپرورش دامغان بیان کرد: درسنامه های تولیدی در قالب فایل در گروههای مجازی قرار گرفت و برای سوادآموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند نیز با تهیه پرینت و تکثیر مطالب به صورت مکتوب در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا بتوانند با مطالب درسی آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی در ۶۵۰ کلاس درس و زیر نظر یکهزار و ۱۸۰ آموزگار و دبیر از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

دامغان با بیش از ۹۸ درصد باسوادی، از شهرهای شاخص استان سمنان از لحاظ درصد باسوادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان