2 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان ایجاد می شود


2 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان ایجاد می شود

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه گیلان از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

احمد رضی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته های زیست شناسی جانوری - سلولی و تکوینی در مقطع دکتری و نانو فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان به صورت قطعی موافقت شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ١٩ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند، خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: افزون بر ۵۶۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت دارند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک