رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی‌پوشان سخت کرد


رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی‌پوشان سخت کرد

تهران- ایرنا- دارنده 2 مدال طلای المپیک در رشته وزنه‌برداری گفت: حذف مسابقات کلمبیا از گزینشی المپیک کار سهراب مرادی و کیانوش رستمی را برای رسیدن به توکیو سخت کرده است.

به گزارش ایرنا، «حسین رضازاده» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شرایط وزنه‌برداری و کسب سهمیه المپیک در این رشته اظهار داشت: ما تنها ۲ سهمیه در المپیک توکیو برای وزنه‌برداری داریم و در دسته ۹۶ کیلوگرم هنوز تکلیف ۲ قهرمان ما مشخص نیست. قرار بود آنان در مسابقات گزینشی کلمبیا و قهرمانی آسیا در ازبکستان شرکت کنند که مسابقات کلمبیا لغو شد و تنها یک گزینشی باقی مانده است. کار کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای رسیدن به توکیو کمی سخت شده است. امیدوارم که وزنه‌برداران ایرانی در ازبکستان نتایج خوبی کسب کنند و به توکیو برسند.

وی در خصوص شانس کسب سهمیه و مدال در المپیک تاکید کرد: شرایط سخت است. وزنه‌برداران ایرانی همیشه در المپیک مدعی مدال بودند و بهترین عملکرد در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که ایران در این رشته با سه طلا و دو نقره تاریخ سازی کرد. امیدوارم برای توکیو نیز دو سهمیه و دو مدال بگیریم.

رییس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص انتخابات فدراسیون جهانی و شانس ایران برای کسب کرسی یادآوری کرد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنامه‌های فدراسیون جهانی، دوپینگ و تغییر رییس پیگیر اتفاقات است. وزنه‌برداری چندین سال در المپیک بوده و امیدوارم با انتخاب هیات اجرایی خوب مدیریت خوبی برای وزنه برداری جهان انجام شود.

وی در خصوص نگرانی‌ها حذف وزنه‌برداری از المپیک گفت: این تهدید در گذشته هم بود ولی در المپیک ماند اما خطر حذف هنوز هم هست.

پیشکسوت وزنه‌برداری به شانس کسب کرسی ایران در انتخابات فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد چون شرایط سخت است و باید در فدراسیون جهانی رایزنی کنند . همه برای کرسی‌های مهم رقابت می‌کنند و امیدوارم نمایندگان ایران رای بیاورند و از کشور دفاع کنند.

رضازاده در خصوص زمان برگزاری انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا گفت: انتخابات آسیا بعد از انتخابات جهان است و من عضو هیات اجرایی هستم و باید نفرات را فدراسیون ملی معرفی کند. من دوست دارم کمک کنم چون از جنس وزنه‌برداری هستم.

وی در خصوص جایگزین مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: سه هفته اردو در تهران داشتیم و مرحله دوم یک ماهه بود و از اول بهمن در کیش آغاز شده است‌ جا دارد از کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تشکر کنم. امیدوارم مدال‌های خوبی در پارالمپیک کسب کنیم. پیش بینی کسب سه تا چهار مدال داریم ولی رنگ آن قابل پیش‌بینی نیست.

رضازاده این را هم گفت: سیامند رحمان وزنه‌بردار بزرگی بود، جایگزین وی منصور پورمیرزایی در دسته فوق سنگین است و تمرینات و رکوردهای خوبی دارد. در شهر سیامند، مسابقاتی به نام سیامند رحمان و همزمان با سالگرد درگذشت وی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید