زیارت غدیریه امام هادی (ع) سند قرآنی جامعه کبیره است


 زیارت غدیریه امام هادی (ع) سند قرآنی جامعه کبیره است

حجت الاسلام سعادت خواه با اشاره به ویژگی های زیارت غدیریه امام هادی (ع)گفت: زیارت غدیریه زیارتی است که امام معصوم فراز به فراز به آیات قرآن در آن استشهاد می کند با این شکل نداریم؛ در واقع زیارت غدیریه سند قرآنی جامعه کبیره است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هادی (ع) با حضور نمایندگان و مسئولان دفتر مراجع تقلید، جمع کثیری از اساتید و طلاب حوزه های علمیه و ائمه جماعات مساجد تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر آیت الله العظمی فیاض از مراجع تقلید جهان تشییع برگزار شد.

در این مراسم عزاداری حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اشرفی شاهرودی مسئول دفتر حضرت آیت الله آقا شیخ محمد اسحاق فیاض و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی معاون دفتر آیت الله العظمی محمد اسحاق فیاض حضور داشتند.

 زیارت غدیریه امام هادی (ع) سند قرآنی جامعه کبیره است

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» گفت: مجالس روضه، سخنرانی و درس اخلاق، تفسیر در مناسبت های مختلف در دفتر مرجع تقلید جهان تشیع در تهران برگزار می شود.

معاون دفتر آیت الله العظمی محمد اسحاق فیاض، مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کرد: عموم مردم به ویژه طلاب و روحانیون می توانند در برنامه های فرهنگی و مذهبی دفتر آیت الله فیاض از مراجع تقلید جهان تشیع شرکت کنند.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «محمد سجاد سعادتخواه» در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام هادی (ع) با اشاره به فضایل اخلاقی و شخصیت امام هادی (ع) گفت: امام هادی (ع) زیارت غدیریه را در کنار قبر امیرالمومنین خوانده است، زیارتی که امام معصوم در آن فراز به فراز به آیات قرآن اشاره می کند.

خطیب مذهبی با اشاره به ویژگی های زیارت غدیریه گفت: زیارت غدیریه زیارتی است که امام معصوم فراز به فراز به آیات قرآن در آن استشهاد می کند با این شکل نداریم؛ در واقع زیارت غدیریه سند قرآنی جامعه کبیره است.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) نزدیک 50 آیه قرآن را در زیارت غدیریه بیان می کند و در این زیارت یک دوره تاریخ حیات امیرالمومنین (ع) را از زبان امام معصوم می شنویم. در این زیارت به حضور امام علی (ع) در جنگ ها، دلایل حقانیت امیرالمومنین، واقعه غدیر، ولایت حضرت علی (ع)، وقایع بعد از رحلت پیامبر تا شهادت امیرالمومنین (ع)، جنگ های سه گانه در زمان امیرالمومنین، غصب فدک، غصب حکومت و شهادت امام حسین (ع) آورده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت خواه خاطرنشان کرد: در زیارت غدیریه امام هادی (ع) آمده است کسانی که منکر ولایت امیرالمومنین هستند از نظر شیعه دشمن امیرالمومنین بوده و خداوند بر آنها لعنت فرستاده است.

 زیارت غدیریه امام هادی (ع) سند قرآنی جامعه کبیره است

وی افزود: در فرازی از زیارت غدیریه می خوانیم « پس خدا لعنت کند منکر ولایت را بعد از اقرار و شکننده پیمانت را پس از پیمان بستن و شهادت می دهم که تو به عهد خدای تعالی وفا کردی و خدای تعالی وفا کننده به عهد خویش برای توست و هرکس به آن پیمانی که با خدا بسته وفا کند، خدا پاداش بزرگی به او خواهد داد.»

حجت الاسلام سعادت خواه تصریح کرد: این زیارت همچنین به ماجرای فدک، بیزاری از دشمنان ولایت و برائت از قاتلان امام حسین(ع) و شهادت عمار، شهادت حضرت علی(ع) و شهادت سیدالشهدا اشاره شده است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم