خوزستانی ها منتظر باران وگرد و خاک باشند


خوزستانی ها منتظر باران وگرد و خاک باشند

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید از اواسط فردا(چهارشنبه) سبب بارش باران و بروز پدیده گرد وخاک در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.

محمد سبزه‌زاری روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود: براساس تجزیه و تحلیل مدل‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، سامانه بارشی که از غرب ، خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد سبب افزایش ابر ، رگبار و رعد وبرق ، تندباد لحظه‌ای می شود ضمن آنکه احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برق در ارتفاعات استان وجود دارد.
به گفته وی بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق، شرق، شمال غرب و بعضا" غرب و مرکز خواهد بود ، از اواسط روز جاری تا پنجشنبه وزش بادها متوسط تا شدید خواهد بود و در روز چهارشنبه برخاستن گرد و خاک محلی در مناطق جنوبی، غربی ، جنوب غربی و مرکزی دور ازانتظار نیست.
سبزه زاری افزود:از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده افت ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دما در استان پیش بینی می‌شود و از روز چهارشنبه تا جمعه آبهای شمالی خلیج فارس مواج و توفانی همراه با رگبارو رعد وبرق خواهد بود.
درشبانه روز گذشته آبادان با ۳۰.۸ و ایذه با ۶.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دما را داشتند.
حداکثر دمای اهواز در این مدت بین ۲۹.۱ و حداقل ۱۳.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
از سوی دیگر مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد وخاک در روزسه شنبه در اغلب مناطق استان هشدار نارنجی صادر کرد.
این مرکز اعلام کرد: با وزش باد شدید در روز سه شنبه ۲۸ بهمن در مناطق غربی و جنوب غربی و روز چهارشنبه دراغلب مناطق استان به‌خصوص مناطق جنوبی و مرکزی احتمال پدیده گرد وخاک وجود دارد که در مناطق جنوبی، غربی، جنوب غربی و مرکزی استان این پدیده نمود بیشتری خواهد داشت.
به علت شرایط نامناسب جوی ، صیادان و دریانوردان خوزستانی توصیه شده از سفرهای دریایی در آبهای شمالی خلیج فارس در سه روز پایانی هفته خودداری کنند تا با حوادث دریایی رو به رو نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس