اتاق تشریح «کالبدنما» برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در همدان افتتاح شد


اتاق تشریح «کالبدنما» برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در همدان افتتاح شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از راه‌اندازی و افتتاح نخستین اتاق تشریح مجازی «کالبدنما» برای آموزش دانش‌آموزان در پژوهش‌سرای پروفسور حسابی شهر همدان خبر داد.

«محمد پورداود» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه کالبد نما به عنوان دستگاه کمک آموزشی برای آموزش آناتومی و تشریح است که همه اندام های بدن را با دقت و تفکیک پذیری بالا با رنگ طبیعی در اختیار کاربر قرار می دهد تا معلمان و اساتید بتوانند تجسم فضایی مطلوبی از بدن انسان برای آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در راستای درک عمیق و بهتر مفاهیم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: این دستگاه دارای قابلیت هایی از جمله مدل های بسیار دقیق از آناتومی بدن انسان و سیر تکاملی جنین انسان از جنین ۱۵ تا ۶۰ روزه و همچنین مدل های ولومتریک از جسد واقعی انسان است.

پورداود با اشاره به اینکه میز تشریح مجازی یک صفحه چند لمسی است که یک اسکن سه بعدی از بدن انسان را نمایش می دهد، افزود: این اسکن براساس نیاز می تواند عضلات، عروق، استخوان ها و احشا را نشان دهد یا آنها را برای دیدن بافت های زیرین پنهان کند.

اتاق تشریح «کالبدنما» برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در همدان افتتاح شد

به گفته وی، میز تشریح مجازی یک شبیه ساز آناتومی بدن انسان با استفاده از تصاویر سی تی اسکن و ام.آر.آی و همچنین تصاویر برش عرضی از جسد انسان است که بدن انسان را در ابعاد واقعی بر رویی یک نمایشگر عریض با رابط کاربری لمسی شبیه سازی می‌کند.

مدیرکل آنوزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از این پس دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند به دور از مشکلات تشریح جسد واقعی، درک عمیق تری از ساختار بدن انسان (یا هر موجود دیگر) داشته باشند.

وی اظهار داشت: کمتر شدن نیاز به نمونه های انسانی برای تشریح، انتقال بهتر و مفیدتر اطلاعات به دانش‌آموزان و استفاده از مزایای آموزش مجازی در درک صحیح تر از علوم پزشکی از دیگر مزایای این دستگاه و ایجاد اتاق «کالبدنما» است.

پورداوود گفت: این طرح در پژوهش سرای پرفسور حسابی شهر همدان و با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری و خیران نیک اندیش اجرایی شده است.

بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس استان همدان مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟