دمای هوا در استان مرکزی تا 15 درجه سانتیگراد سردتر می‌شود


دمای هوا در استان مرکزی تا 15 درجه سانتیگراد سردتر می‌شود

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در نقاط مختلف این استان تا چهار روز آتی تا 15 درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

«رضا مرادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند کاهشی دما در نقاط مختلف این استان از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: آخرین الگوهای هواشناسی و گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور حاکی از ورود سامانه بارشی به نواحی غربی کشور است و به‌دلیل جابه‌جایی هوا ناشی از ورود این سامانه امروز سرعت وزش باد در برخی از نواحی استان مرکزی شدید است و احتمال بارش‌های پراکنده در برخی مناطق شمال و غرب استان دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سرعت وزش باد از فردا (چهارشنبه) در استان شدید می‌شود و امکان افزایش ‌لحظه‌ای سرعت باد در برخی مناطق به‌ویژه نیمه جنوب استان و نوار غرب به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
مرادی عنوان کرد: بارش‌های این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه در نوار غربی استان آغاز می‌شود و به‌تدریج تا اواخر وقت فردا سایر مناطق استان نیز از آن متاثر می‌شود.

وی اظهار داشت: بارش‌ها بیشار به‌صورت باران است اما،احتمالذ بارش برف در مناطق سردسیر استان نیز وجود دارد و فعالیت و این سامانه تا عصر پنجشنبه در استان مشاهده می‌شود.
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: وزش باد شدید در روز پنجشنبه احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان را تقویت کرده است.

مرادی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای ۲۱ و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای ۹ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۱۲۴ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با بلند مدت، ۶ درصد کمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟