هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای 65 سال رایگان شد


هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای 65 سال رایگان شد

ایرنا نوشت: معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای 65 سال در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای بدون بیمارستان‌های ملکی رایگان است.

امیرعباس منوچهری روز سه‌شنبه در نشست خبری که با موضوع جزییات طرح حذف دفترچه درمانی برگزار شد، افزود: هدف طرح حذف دفترچه درمانی و نسخه الکترونیک در قانون برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان بخشی از نظام سلامت جامعه، مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام در این زمینه است.

منوچهری ادامه داد: این طرح که در ابعاد ملی سبب تحول در نظام سلامت کشور خواهد شد از روز شنبه اول اسفندماه ٩٩ آغاز می‌شود. یکی از اهداف این طرح جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است، استحقاق درمان و پرداخت حق بیمه بیمار در این خصوص باید مشخص شود.

وی اضافه کرد: در این راستا، مقدمات برخی از اقدامات همچون چهره‌نگاری، انگشت‌نگاری و شماری جلسات نیز با سازمان ثبت احوال به‌منظور دسترسی سوابق بیمه‌ای انجام گرفته و فرایندهای نظارتی به‌تدریج ایجاد خواهد شد.

منوچهری افزود: در حال حاضر مراجعه با دفترچه درمانی هم به مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین با احراز هویت امکان‌پذیر است. عدم پذیرش شناسنامه در مراکز درمانی مورد تایید سازمان تأمین اجتماعی نیست.

معاون درمان سازمان تامین اجتمای ادامه داد: شناسنامه برای بیمه‌شدگان زیر ١٨ سال سازمان تأمین اجتماعی نیز مورد تایید و شماره ملی شناسنامه معادل شماره ملی خواهد بود. دفترچه درمانی هم می‌تواند به عنوان مدرک جهت احراز هویت محسوب شود.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1486934

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها