آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی


هنگامی مشاهده می کنید که ماشین لباسشویی پس از اتمام چرخه آب را تخلیه نکرده یا هنگام تخلیه صدای زیادی ایجاد می کند، احتمال دارد که نیاز به تعویض پمپ تخلیه باشد که در ادامه به شما آموزش تعویض پمپ تخلیه را شرح می دهیم. در غیر این صورت میت وانید برای تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران با تعمیر24 تماس بگیرید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تعمیر۲۴، برای تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران با تعمیر۲۴ تماس بگیرید. یکی از نکاتی که همواره باید پیش از بررسی لباسشویی در نظر داشته باشید این است که باید دستگاه را از برق بکشید. سپس سعی کنید با گذاشتن ظرف کوچکی زیر پمپ تخلیه، آب داخل آن را درون ظرف ریخته و باقی مانده آب را با اسفنج بیرون بیاورید.

ماشین لباسشویی خود را حرکت دهید تا بتوانید به قسمت عقب دسترسی پیدا کنید. برای دستیابی بهتر، آن را با کمک یک تخته چوب کمی به سمت بالا متمایل کنید تا بتوانید به راحتی به فیلتر و پمپ تخلیه دسترسی پیدا کنید. در صورت لزوم هر گونه بست و شلنگ آب را جدا کنید تا ماشین لباسشویی برای بررسی وضعیت آماده شود.

بسته به نوع و مدل ماشین لباسشویی، صفحه ای برای پوشش می تواند در جلو یا عقب باشد. پیچ های نگهدارنده صفحه جلو را که به طور معمول در بخش جلویی و نزدیک زمین قرار دارد را پیدا کنید. اگر دستگاه از نوع درب از بالا باشد، کل پانل جلو برداشته می شود اما اگر از نوع درب از جلو باشد، فقط قسمت زیر درب لباسشویی را جدا می شود.

باز کردن پمپ تخلیه از دستگاه

برای ادامه آموزش تعویض پمپ تخلیه، لازم است که پیچ ها را با پیچ گوشتی باز کرده و در حالی که پانل را جدا می کنید، آن را با کمی کج کردن، آزاد نمایید تا قسمت بالای صفحه را هم از دستگاه جدا کنید.

اکنون باید پمپ تخلیه را پس از برداشتن صفحه پوششی پایین ببینید که به شلنگ تخلیه متصل است. شلنگ تخلیه یا ورودی را در دستگاه دنبال کنید و فیلتر را برای وجود گرفتگی بررسی کنید.

شلنگ تخلیه را با باز کردن بست های نگهدارنده که به خروجی پمپ متصل است، خارج کنید. اولین کاری که انجام می دهید این است که باید به دنبال عوامل انسداد داخل شلنگ باشید. اگر هیچ موردی را مشاهده نکردید، ممکن است پمپ مسدود یا خراب باشد.

آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

بررسی ایراد در پمپ تخلیه

در این بخش از آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، لازم است که تسمه را از چرخ دنده پمپ خارج کنید. ضخامت آن زیاد نیست می توانید آن را به اندازه کافی کشیده و بردارید. هنگامی که تسمه برداشته شد، چرخ دنده پمپ را بچرخانید. باید آزادانه بچرخد. اگر اینگونه نباشد، احتمالاً چیزی در داخل محفظه پمپ گیر کرده است.

سپس انگشت خود را داخل دهانه تخلیه قرار دهید. در صورت چرخش آزادانه پمپ، پروانه ها را لمس کنید. ممکن است یک یا چند مورد از آنها خراب باشد. در این صورت، می توانید آنها را هنگام چرخاندن چرخ دنده پمپ با دست دیگر کنترل کنید.

همچنین ممکن است در پایین محفظه پمپ قطعات پلاستیکی شکسته را مشاهده کنید. بنابراین لازم است که برای رفع ایراد، گرفتگی را کامل رفع کرده و یا پمپ تخلیه را تعویض نمایید. برای این کار می توانید از خدمات تعمیر۲۴ درجهت تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران استفاده نمایید.

آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

روش تعویض پمپ تخلیه

با آموزش تعویض پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی، به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید برای رفع گرفتگی و ایراد در عدم تخلیه دستگاه خود اقدام کنید. اما توصیه می کنیم برای تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در تهران از خدمات حرفه ای تعمیر۲۴ استفاده نمایید.

هنگامی که تشخیص داده می شود که ایراد ایجاد شده از پمپ تخلیه معیوب است، لازم است که ابتدا پمپ قدیمی را از دستگاه خارج کنید و برای شروع می بایست آن را کلا از اتصال به برق جدا کرده و شلنگ و گیره های متصل به پمپ تخلیه را آزاد کنید.

هنگامی که گیره ها و بست های مربوط به شلنگ را آزاد می کنید، شلنگ آزاد می شود. پمپ قدیمی را در خلاف عقربه های ساعت قرار داده و آن را از دستگاه جدا کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در این مرحله نیز از دستگاه آب خارج شود که بهتر است با استفاده از یک پارچه خشک، در زیر دستگاه، از آلوده کردن سطح جلوگیری کنید.

اکنون با توجه به مدل دستگاه و پمپ تخلیه ای که در دست دارید، می توانید مطابق با آموزش تعویض پمپ تخلیه، پمپ جدید را به دستگاه متصل کنید. بنابراین پمپ را مطابق با جهت عقربه های ساعت در محل خود چرخانده تا به خوبی مستحکم گردد. سپس شلنگ و سیم های مربوط به پمپ را متصل کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که در این خصوص مهارتی ندارید، برای تعمیر لباسشویی ایندزیت در تهران ، از خدمات تعمیر۲۴ استفاده نمایید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، کار تعمیر و یا تعویض پمپ تخلیه خود را انجام دهید.

نشانه هایی برای تعویض پمپ تخلیه

در این جا طی آموزش تعویض پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی، باید یادآور شویم که هنگامی که دستگاه تخلیه آب را انجام نمی دهد، شما نمی توانید صدایی کارکرد پمپ را بشنوید. همچنین در زمان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی، صدای ریزی را دریافت خواهید کرد، درصورتی که تخلیه آب انجام نمی شود.

گاهی در این شرایط با انباشت آب در زیر دستگاه روبرو هستید. گاها در هنگام تخلیه نیز ممکن است صدای زیادی بشنوید همچنین با مشاهده این موارد، جهت بررسی شرایط پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود، می توانید با تعمیر۲۴ همراه باشید.

آموزش تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان