شاخص بهره‌مندی روستاهای ماکو از گاز طبیعی به 56 درصد رسید


شاخص بهره‌مندی روستاهای ماکو از گاز طبیعی به 56 درصد رسید

ارومیه- ایرنا- رییس اداره گاز ماکو گفت: تاکنون 33 روستای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار هستند و شاخص بهره مندی گاز در این منطقه به 56 درصد رسیده است.

رسول نوری نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد سه روستا قبل از دولت تدبیر و امید گازرسانی و عملیات گاز رسانی سه روستا نیز آغاز شده بود و ۲۷ روستا نیز در زمان دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، زمینه‌ای فراهم کرد تا منابع مالی طرح‌های گازرسانی از محل استفاده از گاز به ‌جای سوخت‌های مایع تأمین شود.

رییس اداره گاز ماکو ادامه داد: تلاش داریم تا در ماه‌های آینده هشت روستای محور "عیسی خان" و "حسولزگی" با پیشرفت ۹۱ درصدی، پنج روستای محور "خرمن یری"، " یاریم قیه" با پیشرفت ۶۸ درصدی، ۶ روستای محور "تاتار"، "اینچه" با پیشرفت ۳۹ درصدی به فاز بهره برداری برسند.

نوری نسب با بیان اینکه ۶ روستای موجود در محور" قره خاچ"، "بارون" پیمان سپاری شده و در مراحل نهایی مناقصه گذاری قرار دارد، اضافه کرد: تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ خانوار در روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار شده اند.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۲۰ روستا در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...