برخورد با فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای


برخورد با فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: هیچ گونه فروش فوق العاده در شهرستان نداریم و در صورت مشاهده، با هر گونه فروش فوق العاده فروشگاه های زنجیره ای به علت تجمع و ازدحام و شیوع کرونا به عنوان اخلال در سلامت جامعه برخورد خواهد شد.

سعید کتابی سه شنبه ۲۸ بهمن ماه در کارگروه مدیریت پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان در شرایط آبی و وضعیت بسیار شکننده قرار دارد که هر گونه سهل انگاری شرایط شهرستان را به سمت وضعیت زرد و رنگ بندی های دیگر سوق خواهد داد که برای جلوگیری از این امر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی از ضرورت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به بحث کرونای انگلیسی و جهش یافتگی کرونا در این نوع از بیماری کووید ۱۹ و جدی تر شدن اقدامات برای آمادگی شهرستان برای مواجهه احتمالی تصریح کرد: بازرسی ها،ستاد صیانت و نظارت های ادارات از مراکز و اماکن پرخطر و پرجمعیت مانند داروخانه ها، پیشخوان های دولت و بانک ها به قوت خود باقی بوده و تشدید می یابد.

کتابی همچنین از ممنوعیت و الزامات قانونی تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۳ بامداد در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: برای تردد خودروهای اداری نیاز به تأییدیه فرمانداری خواهد بود و در صورت مشاهده هر گونه موارد قطعاً برخورد خواهد شد.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اعلام اینکه کلیه مسیرهای فرعی و اصلی بهشت زهرا اسدآباد مسدود است یادآور شد: با استقرار پلیس راهور در صورت هر گونه تردد به بهشت زهرا موارد جریمه و با آنها برخورد می شود.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ گونه تجمع و یا مراسم مگر با مصوبه و مجوز ستاد کرونا در شهرستان برگزار نخواهد شد، افزود: نظارت هر چه بیشتر توسط دهیاران در بحث هر گونه تجمع و برگزاری مراسم ها، جشن و عروسی باید انجام گیرد در غیر این صورت بی اطلاعی از برگزاری مراسم ها در روستاها از دهیاران به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

کتابی در ادامه با اشاره به در آستانه سال نو قرار گرفتن و آغاز ازدحام و تجمع بازار در اسفندماه یادآور شد: برای سلامت مردم باید با کسب مجوز لازم از استان محدودیت ساعت برای سطح باز در نظر بگیریم .

وی با تأکید بر آمادگی لازم شهرستان در بحث هر گونه مرحله احتمالی A،B،C در موج چهارم کرونا خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان باید تمام ظرفیت خود را برای احتمال موج چهارم بیماری پیش بینی کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه با تداوم شرایط و افزایش بیماران بستری در رنگ بندی جدید هفته آینده به احتمال اسدآباد زرد اعلام شود، گفت: پرهیز از دروهمی های خانوادگی و تجمعات و مراسم ها و رعایت پروتکل های بهداشتی باید همچنان تداوم یافته و مردم نسبت به کرونا سهل انگاری نداشته باشند.

ایرج صالحی با تأکید بر پرهیز پزشکان از تجویز دارو و نسخه برای بیماران مشکوک بیان کرد: از پزشکان مطب ها درخواست داریم این موارد را به مراکز معرفی شده برای رپید تست ارجاع دهند چرا که یکی از مشکلات شهرستان با افراد کرونایی مراجعه بیمار به بیمارستان در شرایط بدحال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک انجام رپید تست در مطب های پزشکان نیز امکان پذیر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر زن زیبای ایرانی‌ ژوزه مورایس در شکست های سپاهان ! + عکس های شیدا مقصودلو !