44 دستگاه ماینر غیرمجاز در رفسنجان کشف شد


44 دستگاه ماینر غیرمجاز در رفسنجان کشف شد

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی رفسنجان از کشف 44 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز راه اندازی شده در چند منزل این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی روز سه شنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: ماموران پلیس رفسنجان با همکاری بازرسان اداره برق و گشت سپاه این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی از وجود تعدادی ماینر غیرمجاز در چند نقطه این شهرستان مطلع شدند.

وی بیان کرد: در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی از چند منزل در مجموع ۴۴ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز راه اندازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این دستگاه ها را پنج میلیارد ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این زمینه سه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به همراه این اقلام تحویل اداره تعزیرات حکومتی شدند.

ماینر دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال است که به آن «اسیک» (ASIC) که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز گفته می شود.

راج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۱۰ کیاومتری شمال مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت