فرماندار نسبت به بازگشت رنگ نارنجی کرونایی به کلاردشت هشدار داد


فرماندار نسبت به بازگشت رنگ نارنجی کرونایی به کلاردشت هشدار داد

نوشهر - ایرنا - فرماندار کلاردشت نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت که در صورت تداوم وضعیت موجود ، احتمال بازگشت رنگ نارنجی کرونایی به این شهرستان وجود دارد.

کلاردشت یکی از ۶ شهرستان مازندران بود که وضعیت آن را سامانه ماسک از روز شنبه هفته جاری آبی ارزیابی کرد ولی دیروز سه شنبه در تازه ترین به روزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی ، بار دیگر رنگ زرد را به آن برگرداند.

بسیاری از شهروندان معمولی و کارشناسان بهداشتی بر این اعتقادند که اعلام وضعیت آبی برای کلاردشت سبب شد تا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان تشدید و سبب افزایش آمار بیماران بستری شود که نتیجه آن تغییر وضعیت به زرد بوده است.

کامران پولادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به خروج کلاردشت ، گلوگاه و عباس آباد از وضعیت آبی کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود : رنگ زرد کرونایی کلاردشت هم شکننده است بویژه این که مشاهده می شود برخی از شهروندان بی توجه به خطر شیوع کرونا اقدام بر برپایی مراسم جمعی می کنند.

وی یکی از بی توجهی ها شدید نسبت به شرایط کرونایی در کلاردشت را برپایی مراسم تدفین و عزای فوت شدگان توصیف کرد و توضیح داد : اگر چه تمامی مکان های مذهبی و عمومی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم ترحیم به روی صاحبان عزا بسته است ، ولی طبق گزارش ها و مشاهدات مشخص شده که برخی از صاحبان عزا و بستگان آن ها در منازل شخصی مراسم می گیرند و همه هم شرکت می کنند.

فرماندار کلاردشت گفت : این موضوع به اندازه کافی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به شیوه های مختلف به مردم این شهرستان اطلاع و هشدار داده شد که از شرکت در چنین مراسمی خودداری کنند ولی به نظر می رسد جدی نمی گیرند و همچنان اغلب مردم در این زمینه سهل انگاری می کنند.

وی افزود : از روز گذشته به محض اطلاع از تغییر وضعیت شهرستان از آبی به زرد نشست اضطراری به همین منظور در فرمانداری برگزار و از اعضای قرارگاه شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا خواسته شد که گروه های بازرسی و نظارت را تقویت کنند.

پولادی گفت : در این نشست توصیه و تاکید شد که مکان های پرتجمع نظیر واحدهای خبازی بیشتر نظارت و رصد شود ، چرا که طبق گزارش ها و بازدید ها مشخص شده که برخی از واحدهای خبازی هم به خاطر کم توجهی به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشت مراقبت فردی کرونایی در گسترش این ویروس نقش داشته اند.

وی افزود : هرچند در ماه جاری به دنبال پایش از ۴۳ واحد خبازی به اغلب صاحبان این واحدها اخطار و تذکرات لازم در مورد هرگونه چشم پوشی در ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک و نیز دریافت وجه نقد داده شد ، ولی باز هم گزارش هایی از عدم رعایت پروتکل ها دریافت و نظارت ها را تشدید کردیم.

پولادی گفت : در مصوبه جدید قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان ، اداره صنعت ، معدن و تجارت ملزم شد که برای نخستین بار به هر واحد خبازی حدود ۵۰ عدد ماسک ارائه دهد تا صاحبان خبازی آن را میان مشتریان بدون ماسک توزیع کنند و به آنان برای زدن ماسک در روزهای بعد تذکر دهند و اگر تمکین نکردند ، از ارائه خدمات به آنان بپرهیزند.

طبق گزارش مراجع بیمارستانی در حال حاضر آمار شناسایی و بستری روزانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کلاردشت پنج نفر است.

این شهرستان دست کم ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و حدود هشت هزار نفرشان جزء جمعیت شناور و خوش نشین محسوب می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر