دو برابر شدن خودزنی کودکان در انگلیس


دو برابر شدن خودزنی کودکان در انگلیس

کودکان انگلیسی که به علت آزار جسمی به خود در بیمارستان‌های انگلیس بستری می‌شوند، از 221 مورد در سال 2014 به 508 مورد در سال 2020 رسید.

دو برابر شدن خودزنی کودکان در انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شمار کودکان ۹ تا ۱۲ ساله‌ای که در پی آزار جسمی به خود، در بیمارستان‌های انگلیس بستری می‌شوند، از ۲۲۱ مورد در سال ۲۰۱۴ به ۵۰۸ مورد در سال گذشته رسید.

روزنامه گاردین نوشت: قرنطینه‌های متعدد و محدودیت‌های کرونایی، بر سلامت روانی افراد در انگلیس، به ویژه کودکان اثر منفی گذاشته است و افزایش شمار خودزنی کودکان، حتی پیش از آغاز همه گیری کووید ۱۹ در این کشور، موجب نگرانی شده است.
براساس آمار جدید، هر هفته به طور متوسط کودکان کم سن و سال انگلیسی، در ۱۰ بیمارستان این کشور به علت آسیب رساندن به خود، مداوا می‌شوند که این میزان در ۶ سال گذشته، دو برابر شده است.
این روزنامه نوشت: در بررسی ماه اکتبر گذشته معلوم شد همه گیری کووید ۱۹، بر بهداشت روانی کودکان و نوجوانان انگلیسی، اثر مخربی دارد و اختلالاتی همچون مشکلات تغذیه و خواب و نیز انتظار طولانی برای آغاز درمان، آنان را رنج می‌دهد.
روزنامه گاردین به نقل از پروفسور کیث هاوتون (Keith Hawton)، استاد روانپزشکی دانشگاه آکسفورد نوشت: یافته‌های ما نشان می‌دهد مشکلات روانی، اکنون به سنین پایین‌تر در جمعیت کشور راه می‌یابد.
وی افزود: اکنون خودزنی، در سنین کم در میان کودکان دیده می‌شود که موجب شگفتی شماری از افراد می‌شود، اما باید پذیرفت که مشکلات روانی در میان کودکان کم سن و سال، رو به افزایش است.
به نوشته گاردین، رزموند مک نیل (Rosamund McNeil)، معاون انجمن ملی آموزش در انگلیس گفت همه گیری کووید، مشکلات روانی در میان کودکان و نوجوانان این کشور را افزایش داده و این مشکلات به ویژه در میان کودکان فقیر، سیاه پوست و کودکانی که سابقه اختلال روانی داشته اند، بیش‌تر است.
روزنامه گاردین نوشت در فاصله ماه مارس تا ژوئن پارسال، در مقایسه با مدت مشابه در دو سال پیش، شمار نسخه‌های حاوی قرص‌های خواب، برای کودکان کم‌تر از ۱۸ سال در انگلیس، با ۳۰ درصد افزایش به ۱۸۶ هزار نسخه رسید.
این روزنامه نوشت سازمان خیریه پلی س تو بی (Place۲Be)، که به دانش آموزان مدارس، مشاوره می‌دهد گزارش داده است در بررسی وضعیت دانش آموزان دبیرستانی در ۶۱ دبیرستان انگلیس در فاصله ماه اوت تا سپتامبر پارسال، مشخص شد خودزنی با ۷۷ درصد افزایش از ۴۸ مورد به ۸۵ مورد و افکار خودکشی، با ۸۱ درصد افزایش، به ۷۶ مورد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)