«جوانان ضد شهرک سازی»؛ تشکل مقابله با اشغالگران در الخلیل


«جوانان ضد شهرک سازی»؛ تشکل مقابله با اشغالگران در الخلیل

فعالان فلسطینی در استان الخلیل تشکل «جوانان ضد شهرک سازی» را برای مقابله با اشغالگران در الخلیل به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، فعالان فلسطینی در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری تشکل «جوانان علیه شهرک سازی» را به راه انداختند تا افکار عمومی جهان را برای محکوم کردن نقض اشغالگران آماده کنند و از پایداری مردم فلسطین در برابر تلاش های آنها حمایت کنند.

الخلیل یکی از مناطق فلسطین است که در معرض پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی قرار دارد. به طوری که اشغالگران به طور مستمر به بهانه های دینی برای توجیه عملیات زمین خواری این منطقه را هدف قرار می دهند.

«عیسی عمرو» رئیس این تشکل درباره اقدامات اشغالگران در الخلیل می گوید: شهرک سازی در الخلیل به سرعت انجام می شود، اقدامی که با قوانین بین المللی در تضاد است.

عمرو می گوید: این تشکل در سال 2007 میلادی تاسیس شد. پس از اینکه شهرک سازی در مرکز الخلیل و پروژه های اسکان و حملات مکرر توسط اشغالگران گسترش یافت.

عمرو در گروه های بین المللی متعددی فعال بود. قبل از اینکه تصمیم بگیرد که این تشکل فلسطینی را به منظور جذب جوانان برای مقاومت مسالمت آمیز مردمی تاسیس کند و احزاب و گروه های مختلف را باوجود اختلافات سیاسی که در آن زمان در اوج بود، گردهم آورد.

رئیس این تشکل می گوید: این تشکل از زمان تاسیس اش توانست موارد نقض حقوق بشر در الخلیل را افشا کند و پرونده نقض روی میز شورای حقوق بشر قرار گرفته است.

از زمان کشتار مسجد ابراهیمی در الخلیل در سال 1994 میلادی که 29 نمازگزار و دهها نفر دیگر توسط یک شهرک نشین اسرائیلی کشته و زخمی شدند، این شهر در وضعیت تعطیلی به سر می برد و یهودی سازی شتاب گرفته است. این شهر به مناطق تحت کنترل اشغالگران و تحت نظارت کمیته های بین المللی تقسیم شد.

عمرو می گوید: الخلیل به دلیل شهرک سازی به شهر ارواح تبدیل شده است. این تشکل توانست در سطح بین المللی به افشا سازی حوادث فلسطین بپردازد و به دیپلماسی رژیم صهیونیستی خسارت زیادی وارد کند.

عمرو تاکید می کند: این تشکل به سازماندهی کمپینی برای افتتاح خیابان الشهدا و برپایی سالروز کشتار الخلیل که به یک روز بین المللی و ملی تبدیل شده است، اقدام کرد. این تشکل بیش از 200 فعالیت همبستگی در این شهر ضد شهرک سازی برپا کرد.

رئیس تشکل جوانان علیه شهرک سازی با تاکید بر ضرورت تلاش ها برای مقابله به پروژه شهرک سازی در الخلیل و مناطق دیگر فلسطین، می گوید: وحدت واقعی ملی می تواند خیزش شهرک سازی و برنامه های اسکان یهودیان را متوقف کند. همچنین باید پرچم فلسطین بر آستانه منازل فلسطینی ها گذاشته شود و گردشگری بین المللی و عربی در الخلیل انجام شود و نمازجمعه در این الخلیل باعث اتحاد می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس