وابستگی نظامی ها به گروه‌های سیاسی ممنوعیت دارد


وابستگی نظامی ها به گروه‌های سیاسی ممنوعیت دارد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی گفت: دخالت نظامی ها در هر یک از گروه‌های سیاسی به شدت ممنوع بوده و نمی توانند وارد مسائل انتخاباتی با عنوان دخالت در گروه‌ها باشند.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز سه شنبه ۲۸ بهمن در ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی اظهار کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، این جلسه با حضور تمامی یگان ها در نیروی انتظامی تشکیل و سازوکارها تشریح و مقرر شد این سازوکارها به زیرمجموعه یگان ها نیز اعلام و توصیه شود.

وی افزود: امنیت انتخابات و امنیت صندوق ها از وظایف اصلی نیروی انتظامی است که در این راستا باید از ظرفیت سایر یگان ها نیز استفاده شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی در خصوص دخالت احتمالی نیروهای نظامی در انتخابات تصریح کرد: دخالت نظامی ها در هر یک از گروه‌های سیاسی به شدت ممنوع بوده و نمی توانند وارد مسائل انتخاباتی با عنوان دخالت در گروه‌ها باشند. کارمندان می‌توانند با دریافت مرخصی تبلیغات انجام دهند، اما برای نظامی ها این اقدام ممنوع است.

عبداللهی با بیان اینکه حساسیت های ویژه‌ای در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ در حال بروز و ظهور است، افزود: در این راستا فعالیت شورای پیشگیری نباید منحصر به تخلفات انتخاباتی باشد و باید مسائل امنیتی انتخابات را به طور جد پیگیری کند. مسائل امنیتی در این دوره از انتخابات با توجه به امکان دو قطبی شدن انتخابات و تلاش دشمن در این زمینه، باید بیش از گذشته مورد توجه باشد چراکه دوقطبی شدن انتخابات بر امنیت ملی و اجتماعی تاثیر می گذارد، در نتیجه ستاد پیشگیری باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد. با توجه به برگزاری انتخابات شوراها این ستاد در شهرستان‌ها نیز باید به صورت جدی فعال شود.

ضرورت توجه به جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان‌ها

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در دوره های قبلی انتخابات ریاست جمهوری، برخی مسئولین نظام به عنوان کاندیدای انتخابات در استان حضور پیدا می‌کردند که این حضور مشکلاتی را برای مسئولین و مدیران استانی به همراه داشت که می‌طلبد در این دوره شفاف سازی لازم جهت همراهی مدیران با این مسئولین انجام شود.

وی افزود: برگزاری جلسات مستمر با اعضای ستاد انتخاباتی و تعریف فرآیندها سبب جلوگیری از ایراد خدشه به امنیت استان از طریق رقابت های انتخاباتی می‌شود که باید مورد توجه باشد.

عطیه صالحی بیان کرد: در زمینه انتخابات شوراهای شهر و روستا می طلبد که این جلسات به موازات جلسات استانی برگزار شود چراکه ممکن است بعد از انتخابات شاهد برخی انتخابات قومی قبیله‌ای در برخی مناطق و روستاها باشیم.

وی در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان اضافه کرد: این حوزه کمترین جمعیت واجد شرایط رای دادن و بیشترین کاندیدا و مشارکت کننده را دارد، در این دوره افرادی می‌توانند در این حوزه رای بدهند که دوره قبل نیز در همین حوزه رای داده یا اصلا رای نداده‌اند چراکه خیلی از رای دهندگان از شهرستان اراک در این حوزه رای می‌دهند، همچنین صدا و سیما نیز باید دوراندیشی لازم را در زمینه حضور برخی کاندیداها به عنوان کارشناس در برنامه ها انجام دهد تا شایعه جانبداری از داوطلبان ایجاد نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403