تنش آبی در 50 روستای خراسان شمالی برطرف شد


تنش آبی در 50 روستای خراسان شمالی برطرف شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال با اقدامات انجام شده، مشکل تنش آبی در 50 روستای استان برطرف شده است اما اکنون ساکنان در 250 روستا همچنان با این مشکل روبه‌رو هستند.

غلامحسین ساقی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش داریم تا تابستان سال آتی، مشکل تنش آبی در ۳۰ روستای دیگر حل شود.

وی افزود: تنش آبی به معنای کمبود میزان مصرف نسبت به میزان تولید است.

وی گفت: پیش از این ساکنان در ۳۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو بودن که در هفته دولت امسال مشکل در ۱۸ روستا حل شد و امروز هم با افتتاح پروژه ها در ۳۲ روستا، آب پایدار برای روستاییان تامین شده است.

۶۱ روستا تحت پوشش نیست

ساقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اکنون ۶۱ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان نیست گفت: البته ساکنان این روستا مشکل تامین آب ندارند اما رویکرد ما این است که با زیر پوشش گرفتن این مناطق کیفیت آب آشامیدن بررسی، کنترل و ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۸۹ روستا زیر پوشش این شرکت است خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با رایزنی فرمانداران، این روستاها بتدریج، زیر پوشش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان درباره اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب گفت: این طرح ها نیازمند مشارکت صنعت در تکمیل تاسیسات فاضلاب در قالب بیع متقابل است.

وی اظهار داشت: با سوق یافتن صنایع به استفاده از پساب و توقف مصرف آب های دست اول در این واحدها، منابع آب های زیرزمینی با کیفیت برای مصارف آشامیدن نسل های آتی حفظ می شود.

وی گفت: سالانه ۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به شاه جوب رها می شود، البته با توجه به صحبت هایی که در زمینه تامین پساب برای پتروشیمی مطرح بود، واگذاری این پساب به صنایع دیگر میسر نیست از این رو این منابع به رودخانه رها می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امید است صاحبان صنایع با سرمایه گذاری در این عرصه از پساب به عنوان آب پایدار و در حال افزایش برای مصارف صنعتی استفاده کنند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی