چهار واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در سبزوار راه اندازی شد


چهار واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در سبزوار راه اندازی شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در راستای تحقق جهش تولید چهار واحد صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال طی ماه جاری در سبزوار راه اندازی شده است.

علی اصغر امانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در بخش های صنایع غذایی، لبنیات، تولید کود ارگانیک و خوراک آبزیان است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها حدود ۶۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: راه اندازی کارخانه شرکت پنیرسازی و فرآورده‌های لبنی سبزوار با ظرفیت هفت هزار تن در سال، کارخانه مجمع صنایع غذایی ستاره کویر ساسویه در بخش بسته بندی گوشت و تولید سوسیس و کالباس به میزان حدود ۶ هزار تن در سال از جمله این واحدهای تولیدی هستند.

وی افزود: همچنین دو کارخانه تولید کود ارگانیک و غنی شده با ظرفیت سه هزار تن در سال و خوراک آبزیان از دیگر واحدهای مرتبط با صنایع تبدیلی کشاورزی در سبزوار هستند که تولید خود را آغاز کرده اند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنپه، جو و گندم در خراسان رضوی است. سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟