امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400


امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400

اصفهان- ایرنا- تبیین دستاوردهای انقلاب، بصیرت افزایی، اتحاد و همدلی، کنارگذاشتن اختلاف سلیقه ها و تحقق نیازها و امیدواری همه جانبه به مردم به تاکید شماری از امامان جمعه استان اصفهان حضور پرشور در انتخابات 1400 را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، آنها بر این باورند که با تبیین دستاوردهای انقلاب، بصیرت‌افزایی و آگاه کردن جامعه از مزایای انتخابات، اتحاد و همدلی مسوولان، کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و تحقق خواسته‌ها و نیازهای مردم می‌توان انتخاباتی پرشور را در سال آینده رقم زد.

امامان جمعه مناطق شرق، غرب، شمال و جنوب اصفهان با اذعان بر اینکه انتخابات عرصه مشارکت مردم و نمایانگر قدرت مردمی و پشتوانه ملی نظام است تاکید کردند، به هر میزان مشارکت بیشتری در انتخابات شکل بگیرد و مردم حضور گسترده تری داشته باشند، نظام از پشتوانه مستحکم‌تری برخوردار خواهد شد.

اهمیت و جایگاه ویژه انتخابات از دید این کنشگران عرصه سیاست و مذهب این‌گونه است که دشمنان نظام اسلامی، تمامی تلاش خویش را به کار گرفته‌اند تا مردم را نسبت به شرکت درانتخابات دلسرد و مأیوس کنند تا بدین وسیله نظام را از این پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد کنند که از این رو برای خنثی کردن توطئه دشمنان باید تدابیر و راهکارهایی اندیشید که انگیزه مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند و زمینه حضور حداکثری آنان فراهم شود.

مشارکت گسترده در انتخابات، دلگرمی دوستان و نگرانی دشمنان

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ رویدادی مهم از دید دوستان و دشمنان نظام است گفت: در اهمیت اصل انتخابات همین بس که مشروعیت نظام و انقلاب ما به ولایت فقیه و رای مردمی است که پشتیبان ایشان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز نظام ما در عالم موثر است و جایگاه بسیار بالایی با عزت و احترام پیدا کرده بطوریکه از یک طرف استکبار جهانی برای ایران نه در منطقه بلکه در جهان نقش ویژه‌ای می‌بیند و همین باعث شده که اینها در مقابل ایران مقاومت کنند.

امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400

وی اضافه کرد: از طرفی دوستان ما به ویژه در جبهه مقاومت چشمشان به ایران است که به اهمیت جایگاه ایران و به اصل ولایت فقیه و اعتمادی که مردم به نظام ولایی دارند بر می‌گردد و این مهم با انتخابات آزاد و رای مردم محقق می‌شود.

این مدرس دانشگاه و حوزه با بیان اینکه عوامل مختلفی در انتخابات می‌توانند بر کیفیت و کمیت حضور مردم تاثیر بگذارند افزود: امروزه با توجه به اینکه نگاه استکبار به نظام جمهوری اسلامی یک نگاه ظالمانه است و با همه قدرت و توان خود در برابر انقلاب و نظام صف کشیدند، باعث می‌شود انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی یادآور شد: آنها با ناامید کردن مردم با توجه به وضعیت بد اقتصادی به لحاظ فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و عملکرد نادرست برخی مدیران ناکارآمد به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند و این مهم می‌طلبد که انتخابات سال آینده هرچه باشکوهتر برگزار شود.

به گفته حجت‌الاسلام فرهنگ، اگر انتخابات آتی پرشور برگزار نشود تاحدودی مشروعیت نظام تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بر این اساس آنچه در اصل انتخابات مهم است این است که مردم حضور پرشور در صحنه داشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمنان از هم اکنون به رای مردم چشم دوخته‌اند و به دنبال آن هستند که اعلام کنند که مردم نسبت به انقلاب و نظام تاامید شدند و از طرفی تاثیرگذاری انتخابات ما بر جبهه مقاومت و جبهه حق علیه باطل می‌تواندتاثیر بسزایی داشته باشد.

لزوم امیدواری و ترغیب مردم به انتخابات

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان افزود: مقوله اتحاد مسوولان،بسیار مهم است، اتحاد هرچه بیشتر در درون حاکمیت در عرصه اجتماع و زندگی مردم دیده بشود به طور یقین مردم نسبت به انقلاب امیدوارتر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی اختلاف سلیقه‌ها به تسویه حساب سیاسی کشیده شود، شک نیست که رسیدگی به امور اقتصادی، نیاز و دغدغه مردم به عنوان مسائل اصلی کشور، تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به نیازهای فرعی تبدیل می‌شود و نزاع، اختلاف و کشمکش‌های سیاسی، برجسته شده و موجب ناامیدی و کاهش حضور مردم در انتخابات می‌شود.

حجت‌الاسلام فرهنگ با تاکید بر اینکه در این عرصه آنچه که اتفاق می‌افتد ناامیدی مردم و کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات است گفت: اتحاد و همدلی مسوولان، نگاه مردم را به آینده حضورشان در انتخابات تغییر می‌دهد و می‌تواند در مردم رغبت و گرایش بیشتری ایجاد کند.

امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400

شاخصه اتحاد و انسجام مسوولان، تحقق خواسته مردم

وی تصریح کرد: اتحاد و انسجام مسوولان شاخصه دارد و یکی از شاخصه‌های مهم آن این است که همه با هم در راستای تحقق نیازها و خواسته‌های مردم قدم بردارند.

مدرس دانشگاه و حوزه تاکید کرد: اگر جایی هم اختلاف سلیقه وجود دارد نباید به مطبوعات و عرصه زندگی مردم کشیده شود.

وی تصریح کرد: به یقین بازتاب درونی اتحاد و همدلی مسوولان هم در روند شرکت مردم در انتخابات بسیار تاثیرگذار است و هم بازتاب خارجی آن در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان که یکی از آنها ناامید کردن مردم برای شرکت در انتخابات است بسیار مهم و موثر است.

رفع نیازهای مردم عامل ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان درباره ایجاد نشاط برای شرکت مردم در انتخابات گفت: با توجه به اینکه الان مردم گرفتار مسائل اقتصادی و معیشتی هستند، رفع نیازهای مادی و معنوی آنها، بالاترین و موثرترین عاملی است که می‌تواند نشاط اجتماعی را به عنوان پیش‌نیاز نشاط سیاسی در بین مردم ایجاد کند.

وی اضافه کرد: اگر کسی برای یک لقمه غذا و یک نیاز مادی در سختی و درماندگی قرار بگیرد شک نکنید نشاطی برای دیگر امور جامعه ندارد و بر این اساس اولین عامل برای ایجاد نشاط در مردم، رفع نیازهای مادی است.

حجت‌الاسلام فرهنگ، دومین عامل تاثرگذار برای افزایش حضور مردم در صحنه انتخابات را امیدوار کردن آنها نسبت به آینده و تاثیرگذاری فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: مردم را نباید نسبت به آینده کشور و نظام با خبرهای ناامیدکننده مایوس کرد.

وی تاکید کرد: آنقدر نظام خدمات گسترده در طول بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب برای مردم انجام داده که اگر اینها بطور صحیح و درست و در قالب هنر و دیگر قالبها به مردم منتقل شود علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی برای حماسه‌سازی در صحنه انتخابات، امید آنها به نظام بیشتر می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه نقاط مثبت از خدمات بصورت صحیح و درست به مردم منتقل شود افزود: بر این اساس باید با مردم با شفافیت، بدون دغدغه و ریاکاری صحبت شود و اگر نواقصی وجود دارد که مانع از انجام کار می‌شود با صداقت به مردم گفته شود.

سهیم بودن مردم در سرنوشت کشور تاکنون

امام جمعه شهر خور در منطقه شرق اصفهان گفت: پیروزی انقلاب از همان روزهای اول با مشارکت مردم صورت گرفت و امام راحل هم معتقد بودند که همه امور قدم به قدم باید با حضور مردم باشد و این مردم هستند که سرنوشت خودشان را مشخص می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جاویدی در گفت و گو با ایرنا افزود: حتی در جزیی‌ترین مناطق مردمی که روستاهاست، مشارکت مردمی صورت می‌گیرد و یکی از مصداق‌های آن شوراهاست.

وی اظهار داشت: انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مصداق بارز دیگری است که مردم برای تعیین رییس یک قوه که بیشتر حکومت دست دولت و قوه مجریه است با حضور خود در انتخابات و انتخاب صحیح می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

امام جمعه خور افزود: برگزاری انتخابات در هر دوره‌ای، تیری به سمت دشمن است و دشمن که با تمام امکانات سعی دارد که مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین و ناامید کند در هر دوره از انتخابات با مشارکت حداکثری مردم ضایع می‌شود.

امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400

اتحاد مسوولان عامل تاثیرگذار مشارکت

وی با بیان اینکه وقتی مسوولان می‌بینند که مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند گفت: آنها باید با برقراری اتحاد بین خودشان و توجه ویژه به مردم تاثیر بسیاری در مشارکت مردم در صحنه انتخابات آتی خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام جاویدی افزود: مردم باید در انتخابات به‌دنبال گزینه اصلح باشند و هیجانی رای ندهند زیرا بعضی افراد هستند که در ایام انتخابات قدری هیجان ایجاد می‌کنند که موجب می‌شود رای‌ها به سمتی برود که بعدها برای مردم مشکل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: پس علاوه بر تاکید بر مشارکت حداکثری، مردم باید با بصیرت و با دید باز رای دهند و بر این اساس رهبر معظم انقلاب بارها توصیه کردند که مراقب باشید در انتخابات به چه کسی می‌خواهید رای بدهید و دقت لازم باید در این قضیه صورت گیرد.

تشریح مزایای شرکت در انتخابات لازمه حضور پرشور

امام جمعه شهر رواند در منطقه شمال اصفهان گفت: باید مزایای شرکت در انتخابات از هم‌اکنون برای مردم تشریح شود زیرا گاهی مردم بخاطر برخی از مشکلات به لحاظ اقتصادی و مسائل دیگر مایوس از شرکت در انتخابات هستند و می گویند شرکت نمی‌کنیم و یا اینکه انتخابات تاثیری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی اصل حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس مهمترین اصل در برگزاری انتخابات، فراگیر و همگانی بودن آن است که باید مدنظر قرار بگیرد تا آن مشروعیت و مقبولیت لازم را داشته باشد.

وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر در ادامه ضرورت برشمردن تاثیر حضور در انتخابات، انتخاب صحیح است که نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد آورد.

امام جمعه راوند در رابطه با تاکید بر اینکه آنچه در سرنوشت هر کشور و ملتی تاثیر دارد، انتخابات و نوع انتخاب افراد است گفت: باید به مردم گفته شود اگر شما انتخاب خوبی داشته باشید به نتایج خوب می‌رسید.

وی تصریح کرد: اینکه مردم در بعد از انتخابات اعلام کنند که فرد انتخاب شده صالح نیست و رهبر باید او را عزل کنند باید توجیه شوند زیرا براساس قانون اساسی، رای مردم مورد احترام است و به هیچ عنوان حتی رهبر در مسائل انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و دیگر بخشها دخالت و ورود مستقیم نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام اصل حسینی با تاکید بر اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است افزود: در این حوزه که به چه کسانی رای بدهند باید برنامه‌های گروه‌های مختلف، شناسنامه و عملکرد آنها برای مردم تشریح شود تا آنها با اعتقاد و اعتماد به راهکارهای انتخاباتی دست به انتخاب بزنند.

وی تاکید کرد: در فرآیند انتخابات نباید خیلی به دنبال آن باشیم که چه حزب و گروهی روی کار بیاید زیرا مهم مشارکت همه گروه‌ها در انتخابات است تا تا دوستان و دشمنان پیامهای خود را از این انتخابات دریافت کنند.

امام جمعه راوند افزود: حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات مایه دلگرمی دوستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و یاس و نگرانی دشمنان می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت اصل مشارکت در انتخابات گفت: امروز اینکه چه گروهی رای بیاورند شاید خیلی مهم نباشد، مهم، اصل مشارکت است که بالاخره با توجه به مشکلاتی که مردم در این دوره داشتند باید مراقب بود که میزان رای مردم پایین نباشد و همه بتوانند با وحدت و همدلی در انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: مهم رای و نظر مردم است زیرا اگر مردم متوجه شوند که رای آنها تا چه اندازه در سرنوشت خود و نظام اهمیت دارد با نشاط بالا در این عرصه حاضر خواهند شد.

حجت‌الاسلام اصل حسینی با بیان اینکه باید راهکارهای شورآفرینی در مردم از خود آنها پرسیده شود افزود: در واقع یکی از راهکارهای مهم ایجاد نشاط سیاسی در بین مردم این است که مردم متوجه شوند که نظام به رای آنها علاقه دارد و آنها برای نظام از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی بیان داشت: عوامل متعدد دیگری در مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند دخیل باشد که از آن جمله آن حضور حداکثری نامزدهای انتخاباتی و دوم سرو سامان دادن به مسائل اقتصادی است.

به گفته وی هر کشوری پیش از زمان برگزاری انتخابات تلاش می‌کند تا مردم از گره‌ها و مشکلات موجود رها شوند که در این راستا مصوباتی که مجلس در باب اعطای وام ازدواج، مساله مسکن، حقوق سربازان و دیگر مسائل رفاهی در دستور کار دارد، این امتیاز مهمی به مردم برای حضور حد اکثری در انتخابات آتی است.

امام جمعه راوند افزود: در غیر این صورت و اگر مردم در آستانه انتخابات رفاه عمومی را بیشتر از دست بدهند به اطمینان می‌توان گفت که مشارکت پررنگی نخواهند داشت.

جوان‌گرایی،راهکار افزایش شاکله ذوق و شوق در انتخابات

حجت‌الاسلام اصل حسینی با تاکید بر اینکه توجه دولتها و شعار نامزدهای انتخاباتی به جوان‌گرایی می‌تواند موجب افزایش شاکله ذوق و شوق برای حضور آنها در انتخابات شود گفت: از اکنون باید روی خواسته نسل جوان در این راستا بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: آنها احساس می‌کنند که بکارگیری وزرا با سن بالا و بکارنگرفتن جوانان در سطح وزارتخانه‌ها، نشانه بی‌توجهی به آنهاست و شعارهای نامزدهای انتخاباتی عملیاتی نمی‌شود.

وی یادآور شد: جمله‌ای که امسال رهبر عظم انقلاب فرمودند که دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است موجب خشنودی جوانان شد و این شعار اگر عملیاتی شود نسل جوان و رای‌های خاکستری می‌تواند به راحتی وارد بازار رای و انتخابات شود.

مساله انتخابات عرصه‌ مهم و حساس در ۴۲ سال انقلاب

امام جمعه دهاقان در جنوب اصفهان گفت: مساله انتخابات پیش رو مانند دیگر عرصه‌ها که در این ۴۲ سال به وقوع پیوسته حساس و حائز اهمیت است.

حجت‌السلام والمسلمین اصغر رضوانی در گفت و گو با ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه در مبارزه با استکبار جهانی پیشگام بوده و هرچه زمان می‌گذرد ماهیت او برای جهان بیشتر آشکار می‌شود همین امر موجب حساسیت و نگرانی دشمنان در صحنه‌های سیاسی و سرنوشت‌ساز مملکت است.

وی با اشاره به انتقال قدرت در آمریکا گفت: در آن کشور انتقال قدرت از جمهوری‌خواهان به دموکرات‌ها صورت گرفته و یک تغییر لحنی به وجود آمده که به نوعی خودشان را از یک طرف ملایم‌تر از گذشته نشان می‌دهند ولی از طرف دیگر استراتژی همان استراتژی و برنامه قبلی است و در واقع دولت فعلی میوه‌های تحریم‌ها و فشارهایی که دولت جمهوری‌خواه آمریکا به ایران وارد کرده را بنا دارد بچیند و بدست آورد..

امام جمعه دهاقان افزود: هدف آمریکا القای یاس و ناامیدی با این عنوان به مردم است که در سالهای انقلاب هیچ دستاوردی برای مردم جز فلاکت و بدبختی به بار نیامده و به نوعی جداکردن مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور که همواره خنثی‌کننده توطئه‌ها هستند و پشت سر رهبر معظم و در پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند از عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال آن هستند که بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی در مذاکرات هسته‌ای و برجام و با محدودکردن بنیه دفاعی کشور در مباحث موشکی، مسائل منطقه‌ای و با تمسک به مسائل حقوق بشری از دیدگاه خودشان، پیوسته ایران را تحت فشار قرار دهند و به زعم خود انقلاب اسلامی را از محتوا خالی کنند.

حجت‌الاسلام رضوانی افزود: به طبع استراتژی جمهوری اسلامی طبق برنامه‌ریزی دشمن باید یک برنامه دفاعی و تهاجمی باشد و براین اساس نباید در صحبت‌ها، محاوره‌ها و گفت و گوها طوری القا شود که گویا ملت ایران عطش مذاکره با آمریکا را دارد و باید در داخل با بی‌محلی به آمریکا، به طور متین و استوار، سکوت متقابل در برابر سکوت آنها را در پیش بگیریم.

نقش برآب کردن توطئه دشمنان با مشارکت گسترده در انتخابات

امام جمعه دهاقان افزود: دشمن ۲ هدف را دنبال می‌کند که یکی همراه نکردن مردم با انقلاب و نظام و دوم کمرنگ کردن مشارکت در انتخابات است که حضور گسترده مردم در این رویداد سیاسی می‌تواند توطئه‌های دشمن را نقش برآب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دشمنان در جهات مختلف منطقه، فشارهای بین‌المللی را علیه ایران زیاد کردند و مقابله با این فشارها تنها با حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ ممکن است.

حجت‌الاسلام رضوانی، حضور در انتخابات را در شرایط حاضر، وظیفه شرعی، انقلابی و ملی مردم عنوان کرد و گفت: آگاهی‌ از اوضاع ایجاب می‌کند که در این عرصه‌ها بتوان بطور جد با بصیرت کامل وارد شد و تودهنی بزرگی به دشمنان انقلاب و نظام زده شود.

امیدواری، همدلی و وحدت لازمه انتخابات پرشور 1400

وی تصریح کرد: ما در مرحله گام چهل ساله دوم انقلاب هستیم و ضرورت دارد که این اهداف محقق شود زیرا تحقق نیافتن آرمانها و اهداف انقلاب خواسته دشمنان است.

تبیین واقع‌بینانه دستاوردهای انقلاب

امام جمعه فریدونشهر در منطقه غرب اصفهان گفت: برای ایجاد شور، شوق و افزایش حضور مردم در انتخابات باید دستاوردهای انقلاب بدون تعصب و واقع‌بینانه برای مردم تبیین و تبلیغ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شاه‌محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در تمامی انتخابات‌ها از جمله ریاست جمهوری، خبرگان، شورای شهر باید انتخاب بهترین‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: انتخاب بهترین‌ها از بُعد بین‌المللی موجب رشد و ارتقای کشور و از بعد داخلی و درون کشوری نیز موجب پیشرفت و در مجموع باعث نشاط اجتماعی می‌شود.

امام جمعه فریدونشهر افزود: هرچه جمعیت بیشتری در انتخابات شرکت کنند ما پشتوانه قوی‌تری در دنیا خواهیم داشت زیرا اکنون دوربین دنیا به سمت ماست که ببیند چقدر مردم حضور پیدا می‌کنند و نظام و تشکیلات انتخاباتی کشور را قبول دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده انتخابات ضعیف برگزار شود و یا انتخاب صحیحی صورت نگیرد، به طبع به لحاظ بین‌المللی آسیب می‌بینیم.

حجت‌الاسلام شاه‌محمدی، وظیفه رسانه‌ها، خطبا، مسوولان و سیاسیون را در این شرایط تاکید بر روی حضور حداکثری مردم با شیوه‌های مختلف دانست و گفت: باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا پشتوانه نظام و انقلاب تقویت شود همانطور که مورد دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به نشاط سیاسی برسیم تا اجتماع این آمادگی را نداشته باشد که با نشاط در انتخابات حضور پیدا کند به طبع آن نشاط سیاسی هم پیش نمی‌آید.

امام جمعه فریدونشهر افزود: اگر می‌بینیم که برخی از مردم به دلیل سَم‌پاشی و تبلیغات دشمنان انگیزه حضور در انتخابات را ندارند و یا ضرورتی برای مشارکت در این عرصه نمی‌بینند باید با ایجاد نشاط اجتماعی مردم را به صحنه این رویداد عظیم سیاسی وارد کنیم.

وی تاکید کرد: باید جامعه را متقاعد کنیم که این انتخاب، وظیفه و حق شماست و اگر شرکت نکنید آسیبش را خودتان در جامعه می‌بینید تا انگیزه حضور گسترده در انتخابات آتی فراهم شود.

امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات رسالت الهی دارند که حاکمیت اسلام را تقویت کنند گفت: آنها تریبون قوی و قدرتمندی هم دارند و وظیفه آنها از دیگران بیشتر است زیرا هم می‌توانند با اقدام ناصحیح به انتخابات آسیب بزنند و هم با انتخاب صحیح و به جا می‌توانند انتخابات خوبی را رقم بزنند که به بکارگیری روشهای ترغیب مردم توسط آنها بستگی دارد.

انتخابات ۱۴۰۰ شامل چهار انتخابات است، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین ثبت نام انتخابات نیز اسفندماه با شوراها آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی