هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای


هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد رواناب، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی، کاهش دید افقی به علت پدیده مه از مخاطرات این سامانه بارشی در استان هستند.

"رضا کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز جو استان پایدار می باشد.
وی تصریح کرد: اما از اواخر وقت فردا با نفوذ سامانه بارشی به جو استان وقوع ناپایداری های جوی در پاره‌ای از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود همچنین با تقویت این سامانه از پنجشنبه شاهد گسترش بارش ها در سطح استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنابراین طی این مدت علاوه بر ابرناکی در همه مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، بارش برف "در مناطق کوهستانی و مستعد" در برخی مناطق ریزش تگرگ و وزش باد "گاهی شدید" پیش بینی می شود.
کاکاوند اظهار کرد: لازم به ذکر است این سامانه به تدریج از اوایل شب پنجشنبه از جو استان خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد رواناب، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی، کاهش دید افقی به علت پدیده مه از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجتناب از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و رعایت نکات ایمنی در صورت تردد، عدم صعود به ارتفاعات و خطر وقوع صاعقه توصیه می شود.
کاکاوند خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لیکک با بیشینه دمای۲۵.۷ سانتیگراد گرمترین و یاسوج با کمینه دمای منفی ۰.۴ سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403